استقلال با وجود برد هنوز در حد و اندازه مدعی شماره یک نیست

عکس نوشت | چهره مبهم قهرمان

استقلال با وجود برد هنوز در حد و اندازه مدعی شماره یک نیست

ببینید | چهره مبهم قهرمان

وقتی ملوان در دقیقه 27 دیدار با استقلال به گل رسید کلی بدبینی و ناامیدی به وجود آمد. استقلال هفته اول را که به سپاهان باخت، الان هم که یک گل از ملوان خورد.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۵۰
نویسنده گروه ورزش
تعداد بازدید : 23

با این اوصاف قهرمانی که هیچ، نکند استقلال این فصل به قهقرا برود. اما حجم ناامیدی‌ها و بدبینی‌ها در اوایل نیمه دوم از بین رفت یعنی وقتی که عارف غلامی در دقیقه 58 گل اول استقلال و اصلا گل اول فصل را برای این تیم به ثمر رساند.

بعد کمی فکر کردیم. باز هم بدبین و ناامید بودیم. مساوی مقابل تیم تازه صعود کرده ملوان به چه درد می‌خورد؟ تا این‌که در دقیقه 79 مهدی قائدی، همان که تازگی به استقلال برگشته گل دوم را هم زد. وقتی استقلالی‌ها بابت نخستین پیروزی فصل جشن گرفتند که مهدی مهدی‌پور از روی نقطه پنالتی در دقیقه 8+90 گل سوم و پایانی را زد.

حالا استقلال به پیروزی رسیده. اما چهره تیم قهرمان را هم دیدیم؟

در رابطه با دیدار استقلال و ملوان نکاتی وجود دارد.

اول: احیای ستاره
آب و هوای استقلال به مهدی قائدی خیلی می‌سازد. او تابستان 1400 از استقلال رفت اما شباب‌الاهلی قطر جایی نبود که او بدرخشد. تابستان 1401 به استقلال برگشت. قائدی در نخستین بازی خود نشان داد اگر روی دور تند باشد، اگر روحیه داشته باشد و اگر حواسش را فقط به فوتبال معطوف کند آنگاه تبدیل به ستاره‌ای رویایی می‌شود.

ستاره دو فصل پیش استقلال مجددا احیا شد. برخی درباره او کلمه «اعجوبه» را به کار می‌برند اما برای این القاب کمی زود است چون کلی راه باقی مانده.

اما به هرحال قائدی نشان داد چگونه می‌تواند به سرعت تبدیل به ستاره شود. او می‌تواند یکی از نشانه‌های مدعی بودن استقلال باشد.

دوم: خروش ساپینتو
درباره برخی از ویژگی‌های بد رفتاری ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال قبلا نوشته بودیم و تاکید کردیم که اگر ادامه داشته باشد هم برای خودش بد است و هم برای استقلال. او در دیدار استقلال و ملوان هر چند نخستین پیروزی خود را به عنوان سرمربی آبی‌ها دشت کرد اما رفتار بدی از خود نشان داد که بر روایت‌های مبنی بر عصبی بودن او صحه گذاشت. او بعد از گل ملوان به برانکارد کنار زمین که متعلق به جمعیت هلال‌احمر بود لگد زد چون برخی از کارکنان هلال‌احمر بابت این گل حسابی شادی کردند. این موضوع انتقاد شدیدی از ساپینتو را به دنبال داشت. لگد به برانکارد نخستین خروش ساپینتو بود. به نظر می‌رسد این شرایط باید کنترل شود. دوره لگد زدن به اشیا خیلی وقت است که گذشته.

سوم: ستاره جدید؟
مهدی مهدی‌پور هافبک میانی استقلال دومین فصل خود را در این تیم سپری می‌کند. درخشش او مقابل ملوان قابل توجه بود. او یک گل ساخت و در لحظات پایانی هم از روی نقطه پنالتی گل زد. او می‌تواند در این فصل ستاره جدید آبی‌ها باشد؟ باید صبر کرد. این هافبک 29 ساله هنوز جای کار دارد ولی به هرحال در دیدار با ملوان نشان داد کاملا در جریان مسابقه قرار می‌گیرد و جایگیری مناسبی دارد. در رابطه با جایگیری‌های مناسب او باید به این نتیجه رسید که هوش بالایی دارد. این هوش بالا در کنار قدرت تمام‌کنندگی می‌تواند به این منجر شود که دست به کارهای بزرگ‌تری برای استقلال بزند. مهدی‌پور توانایی این را دارد که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین برگ‌های برنده استقلال شود.

چهارم: دفاع نگران کننده
استقلال نخستین برد فصل را به دست آورد اما نه به این معنا که حالا در قواره مدعی شماره یک است. هر وقت ساپینتو مشکلات مربوط به دفاع را به طور کامل حل کرد آنگاه می‌توان با خیال راحت نسبت به اتفاقات بعدی فکر کرد. واقعیت این است که در برخی دقایق دفاع استقلال آن چنان به مرحله فروپاشی نزدیک می‌شد که حتی می‌توانست گل هم بخورد. دو هفته از لیگ سپری شد و آبی‌پوشان در این مدت سه گل خوردند، یعنی میانگین یک و نیم گل به ازای هر مسابقه. چنین آماری به قهرمان فصل گذشته نمی‌آید. این تیم فصل گذشته بهترین دفاع لیگ را داشت اما انگار اکنون همه چیز برعکس پیش می‌رود. گل اول استقلال حاصل سهل‌انگاری مدافعان بود. این سهل‌انگاری می‌توانست گل دوم ملوان را هم رقم بزند اما حسینی درون دروازه استقلال دیگر حساب کار دستش آمده بود بنابراین به موقع از دروازه خارج شد و آنقدر زاویه را برای کاظمین کم کرد که راه گلزنی را بست. اما ساپینتو باید بداند حسینی همیشه اینقدر عالی ظاهر نمی‌شود.

پنجم: در انتظار قهرمان
درست است که استقلال برد و سه گل به ملوان زد اما هنوز چهره این تیم برای هواداران مبهم است. هیچ چیز هنوز روی دور نیفتاده و باید کمی صبر کرد. به خصوص این‌که دفاع این تیم مملو از اشکالات است که رفع نکردن آنها روزهای بدی را رقم خواهد زد به خصوص این‌که مدعیان دیگر قهرمانی با توپ پر گام به این فصل گذاشته‌اند. چقدر روزهای سختی در انتظار استقلال و ساپینتو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها