مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اظهار کرد: در شاخص شهرک سازی طی سه سال متوالی(1398،1397 و 1399) رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.
کد خبر: ۱۳۷۶۸۴۲

کردستان- جام جم آنلاین- احمد خسروی صبح امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان در برخی شاخص های امیدبخش دارای رتبه برتر کشور است، اظهار داشت: در شاخص شهرک سازی طی سه سال متوالی(1398،1397 و 1399) رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: در نتیجه هزینه کرد 73 درصد بودجه حاصل از منابع داخلی در پروژه های شهرک سازی موفق به کسب این رتبه شده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان افزود: بعد از اجرای شهرک صنعتی یک و سه سنندج به مدت هفت، هشت سال زمینی برای واگذاری در این شهرستان به متقاضیان وجود نداشت و در راستای رفع این مشکل پروژه سرنجیانه اجرایی شد.

خسروی ادامه داد: فاز نخست شهرک صنعتی چهار سنندج(سرنجیانه) اجرایی شده و 250 قرارداد واگذاری زمین هم منعقد شده است و 80 مورد هم اکنون در حال ساخت و ساز هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنان متقاضی زمین صنعتی در مرکز استان داریم، گفت: در حال حاضر 480 نفر متقاضی زمین در سنندج هستند که برای تامین آن به دنبال اجرای فاز دوم شهرک سرنجیانه هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان یادآور شد: این میزان درخواست نشان می دهد به محض فراهم شدن زیرساخت های لازم اقبال و اقدام به سرمایه گذاری در استان وضعیت مطلوبی دارد.

خسروی در ارتباط با هزینه مربوط به واگذاری زمین به متقاضیان، اظهار داشت: این شرکت از متقاضیان حق انتفاع دریافت می کند وگرنه ارزش زمین بسیار بالاتر از مبلغی است که از آنها گرفته می شود.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته به دلیل کنترل و نظارت ضعیف عده‌ای به جای نگاه تولیدی؛ دید رانت و سود به اراضی صنعتی داشتند که در راستای رفع این معضل با همکاری دستگاه قضا اقدام به شناسایی و تعیین تکلیف بسیاری از اراضی دست نخورده در شهرک های صنعتی استان کردیم.

تعیین تکلیف همه اراضی واگذار شده در شهرک های صنعتی استان تا سال 1397

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: در قالب 278 پرونده وضعیت 270 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی استان تعیین تکلیف شد و در نتیجه تاکنون قرارداد 89 فقره با مساحت 34 هکتار فسخ شد و آماده واگذاری به دیگر سرمایه گذاران است.

خسروی ادامه داد: قدیمی‌ترین زمین واگذار شده در شهرک های صنعتی استان سال 1382 با مساحت 2 هکتار به فردی در شهرک صنعتی سنندج یک واگذار شده بود که بعد از 19 سال با تلاش و پیگیری این زمین بازپس گرفته و به مزایده گذاشته شد و هم‌اکنون چند سرمایه‌گذار جدید در  حال ساخت واحدهای تولیدی خود در همین عرصه صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سقز هم زمینی بعد از 12 سال بازپس گرفته شد و به 18 نفر سرمایه گذار واگذار شده است، افزود: تا پایان سال 1397 زمینی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نداریم که تعیین تکلیف نشده باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: سال آینده  هم هرمتقاضی که سال 1399 زمین دریافت کرده ولی عملیات احداث واحد را  اجرا نکرده باشد به داوری و مراجع قانونی معرفی می شود.

خسروی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز فضای صنعتی در شهرک ها اظهار داشت: براساس پایش انجام شده بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز در شهرک های صنعتی یک و سه سنندج و شهرک کامیاران اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی این واحدها در ابتدا به آنها اخطار داده می شود اگر طی مدت سه ماه به اخطار داده شده توجه نکنند به داوری و سپس فسخ قرارداد منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اعلام کرد: با توجه به پایش انجام شده 134 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سوله ها موجود در شهرک های صنعتی استان اتفاق افتاده که 43 مورد به داوری معرفی و به 17 مورد هم اخطار داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها