هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند
باز شدن پای نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال به فساد در فولاد مبارکه

هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند

چرا حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال هنوز غیرقانونی اعلام نشده است؟

سکوت عجیب کمیته‌اخلاق

شرایط هر چقدر بیشتر پیش می‌رود، بدتر هم می‌شود. واقعا نمی‌دانیم نامش را چه بگذاریم و شاید از سر شوخی بتوان آن را به عنوان یک هنر توصیف کرد. در واقع هنر بزرگ تداوم حضور در کارزار انتخابات فدراسیون فوتبال با وجود تمام موانع قانونی است. صحبت از مهدی تاج است که همچنان سفت و سخت سر موضع خود ایستاده و سودای بازگشت به فوتبال را دارد و همین که تا امروز با کلی تخلف و ایراد هنوز کنار نرفته نشان می‌دهد چقدر اراده راسخی دارد و چقدر برای رسیدن مجدد به صندلی ریاست سماجت به خرج می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۷۶۶۷۳
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
شاید تصمیم‌گیرندگان فوتبالی تخلف را اصلا به شکل دیگری می‌بینند، در واقع متفاوت از چیزی که ما می‌شناسیم در غیر این صورت همین امروز مهدی تاج از جمع کاندیدا‌ها کنار گذاشته می‌شد. اما نه تصمیم‌گیرندگان خیال کنار گذاشتن تاج را دارند و نه خود تاج تمایلی برای کنار رفتن در خود می‌بیند. او همین جاست. به فاصله کمی از فدراسیون فوتبال، حتی اگر این روز‌ها میرشاد ماجدی حسابی و بیشتر از هر زمانی به صرافت افتاده باشد و با جمع کردن رای‌های بیشتر تا حدودی تاج را پشت سر گذاشته باشد.

کمیته اخلاق کجاست؟

این روز‌ها امیررضا واعظ آشتیانی منتقد شماره یک حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال که بنا به دلایلی برای کاندیدا شدن جهت حضور در انتخابات تایید صلاحیت نشد به خبرنگار جام‌جم گفت: یک عده سعی دارند برای کشور هزینه‌تراشی کنند. در این شرایط تنها مرجع قانونی که می‌تواند به حضور تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال ورود کند کمیته اخلاق است و البته فکر می‌کنم به عمد سکوت کرده است.
وی اذعان داشت: کمیته اخلاق همین الان باید اعلام کند که آیا کمیته بدوی متخلف است یا خیر، چون ما در این خصوص شکایتی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس نیز در این‌باره تذکر داده‌اند، افزود: کسانی که پرونده قضایی دارند حق ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند. متاسفانه کسی که متولی کمیته اخلاق است از این مسئولیت شانه خالی می‌کند که این رفتار برای کشور زیان به همراه خواهد داشت.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: این را به صورت درشت مورد توجه قرار دهید؛ وظیفه کمیته اخلاق چیست؟ چرا این کمیته بابت شکایتی که ما در رابطه با حضور تاج انجام داده‌ایم نظر خود را اعلام نمی‌کند؟ ما منتظر پاسخگویی هستیم.

یک قدم، ۱۰۰ قدم

واعظ آشتیانی و دیگر منتقدان تا امروز ادله محکم و قانونی رد صلاحیت تاج را ذکر کرده‌اند. اوایل ماه جاری هم منابع موثق خبر از رو شدن اسنادی دادند که تاج را در یک قدمی رد صلاحیت قرار می‌داد.
در سلسله اخبار دیگر به ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال اشاره شد: «هیچ شخصی نمی‌تواند بیش از سه دوره متوالی یا متناوب، در هیات‌رئیسه فدراسیون باشد».

در واقع بدون هیچ بحث اضافه دیگری مهدی تاج فاقد صلاحیت برای شرکت در مجمع انتخاباتی است. البته جسته و گریخته شنیده می‌شود که تایید صلاحیت تاج شکاف و اختلاف عمیقی را در کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال به وجود آورده است.

حداقل تا این لحظه به راحت‌ترین شکل ممکن این منع قانونی بزرگ برای تاج نادیده گرفته شده است. چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ چرا مهدی تاج با وجود این همه تخلفات، موانع و دیگر مشکلات و چالش‌ها همچنان به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون پابرجاست؟

برای غیرقانونی بودن حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران ادله و نظرات زیادی عنوان شد که انگار هیچ کدام ارزش ندارند. گفته می‌شد او یک قدم با رد صلاحیت فاصله دارد، اما فاصله او با این اتفاق زیاد است، ۱۰۰قدم و اصلا شاید خیلی بیشتر.

تابستان سرنوشت‌ساز

تابستان همینطور پیش می‌رود. اگر تصمیم‌گیری بر اساس قوانین و اسناد و ادله بود کنار گذاشتن تاج یک روز هم زمان نمی‌برد. اما از آنجا که پای مسائل دیگر در میان است بحث و جدل بر سر غیرقانونی بودن تاج تقریبا به اندازه یک تابستان طول کشید. بهانه‌تراشی برای رد صلاحیت تاج آنقدر زیاد است که تابستان هیچ، اگر سال هم به پایان برسد این روند ادامه دارد. چند روز دیگر انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. حضور تاج با تمام موانع قانونی در این انتخابات از شگفتی دهه‌های اخیر خواهد بود.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها