هفتمین دوره جام کنفدراسیون زنان آسیا

پیروزی تاریخی تیم ملی والیبال زنان برابر کره‌جنوبی

تیم ملی والیبال زنان ایران، روز گذشته در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی موفق به شکست حریف شد تا طلسم ۵۶ساله این تیم برای کسب مدال مسابقات رسمی با صعود به دیدار نهایی این بازی‌ها شکسته شود. به این ترتیب، سکوی شاگردان کمپدلی -که نخستین مقام بعد از انقلاب این تیم است- قطعی شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۴۲۱

تیم ملی والیبال زنان ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جمهوری آذربایجان رفت و سه بر یک، این تیم را شکست داد و به عنوان فینالیست نخست این بازی‌ها معرفی شد. شاگردان الساندرا کمپدلی که در ست دوم این دیدار ۲۵بر۱۸ مغلوب جمهوری آذربایجان شدند، در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵بر۱۸، ۲۵بر۱۶ و ۲۵بر۲۲ به پیروزی رسیدند تا مدال نقره و نایب قهرمانی این تیم قطعی شود. آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی به بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ برمی‌گردد که تیم ایران در آن بازی‌ها روی سکوی سوم ایستاد و مدال برنز کسب کرد. از سوی دیگر، با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود. بازی فینال امروز و بین تیم ملی ایران و ترکیه برگزار می‌شود.

مائده برهانی، ستاره تیم ملی ایران پس از این پیروزی گفت: خداراشکر می‌کنم که برای اولین بار، مدالی معتبر برای والیبال زنان کسب می‌کنیم. مدالی که بسیار زودتر از این‌ها می‌توانستیم به دست آوریم، چون استحقاق آن را داشتیم. برهانی با اشاره به توانمندی بازیکنان تیم ملی زنان گفت: شاید روی کاغذ تیم ملی زنان تیم چهارم یا پنجم بوده، اما در دو مسابقه اخیر نشان دادیم دختر ایرانی توانایی رسیدن به هر هدف و آرمانی را در ورزش دارد. به هم‌تیمی‌هایم افتخار می‌کنم و معتقدم اتفاقی بزرگ افتاده است. خانواده والیبال باید درک کند که چه اتفاق بزرگ و ارزشمندی برای والیبال زنان ایران افتاده و قطعا هم درک خواهد کرد.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها