ساعتی در اردوی تیم‌ملی والیبال کنار ستاره‌های دوست داشتنی

هوای ما را داشته باشید

اگر بخواهیم یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای والیبال ایران را در لیگ‌ملت‌های ۲۰۲۲ نام ببریم باید به امین اسماعیل نژاد اشاره کنیم، بازیکنی که نشان داد در روزگار بدون سعید معروف و محمد موسوی هنوز می توان انتظار بازیکنی داشت که تمامی چشم‌ها را به خود خیره کند.
کد خبر: ۱۳۷۴۰۹۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، از همان روزی که لیگ ملت‌ها برای تیم ملی ایران شروع شد تا روزی که کار شاگردان بهروز عطایی با شکست مقابل لهستان در مرحله نهایی به اتمام رسید نام امین اسماعیل نژاد را بیشتر از هر بازیکن دیگری شنیدیم و درخشش او را بیشتر از هر بازیکن دیگری به چشم دیدیم.

او می‌درخشید و امتیاز می‌گرفت، حتی اگر تیم ملی والیبال ایران می‌باخت. اصلا درخشش او از عوامل اصلی صعود ایران به مرحله‌نهایی رقابت‌ها و قرار گرفتن در میان هشت تیم برتر بود. اینجا بود که درک کردیم چگونه یک ستاره می‌تواند یک تنه همه چیز را جلو ببرد.

یک اتفاق بزرگ

تولد یک ستاره در ورزش ایران بسیار مهم است، به خصوص در رشته‌ای مثل والیبال. سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور و چند نفر دیگر رفته اند. قرار نیست دیگر ستاره ما باشند. تصور والیبال بدون آن‌ها خیلی سخت بود، اما به هرحال این تیم ملی است که باید به کار خود ادامه بدهد.

والیبال کم کم به سرنوشت بسکتبال دچار می‌شد، پر از اشکال، پر از ناامیدی و بدون ستاره. اما نسل جدیدی که بهروز عطایی به تیم ملی آورد اگر چه افت و خیز‌هایی در همین لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ داشت، اما اتفاق بزرگی هم با خود حمل کرد، تولد ستاره‌ای به نام امین اسماعیل نژاد.

جنگجویی به نام امین

امین اسماعیل‌نژاد از همان اول قرار گرفتن در میان «بهترین»‌ها را بلد بود. او در قهرمانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۷ آسیا به عنوان پشت‌خط‌زن برتر رقابت‌ها انتخاب شد. در پایان فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هم بهترین پشت خط زن تیم ملی شد و هم ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر. با همین تیم شهداب یزد هم که قهرمان لیگ برتر شد.

خیلی زود به همه نشان داد شایسته حضور در ترکیب ثابت تیم ملی است و همین طور هم شد. بهروز عطایی روی او حساب ویژه‌ای باز کرده بود. اتفاقات زود برای امین پشت سر هم ردیف شد. در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ حتی وقتی تیم ایران بد بازی می‌کرد حسابش از دیگران جدا بود. پرانگیزه و تازه نفس به نظر می‌رسید و البته یک جنگجوی تمام عیار هم بود.

بلایی که سر لهستان آورد

شگفت انگیزترین لحظات امین اسماعیل نژاد در تقابل ایران و لهستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها رقم خورد. ایران به امتیاز دو رسیده بود که امین اسماعیل نژاد پشت خط سرویس قرار گرفت. از همین جا بود که جادوی غول ۲۰۳ سانتی متری ایران شروع شد، جایی که امتیازگیری ایران را تا عدد ۱۲ ادامه داد. تا به حال سابقه نداشته یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان والیبال تا این اندازه از لحاظ امتیازی عقب بیفتد. در همین لحظات بود که ستاره جدید ما متولد شد، ستاره‌ای که در هر شرایطی می‌توانیم روی او حساب باز کنیم.

درخشش همه جانبه

امین در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ والیبال پرامتیازترین بازیکن تیم ایران بود. نه تنها برای ایران که در رده دوم کلی برترین امتیازآورترین‌های رقابت‌ها قرار گرفت. او به تنهایی ۲۱۵ امتیاز گرفت. البته این پایان کار نیست، امین از لحاظ حمله هم بی‌نظیر بود و در رده دوم برترین‌های لیگ ملت‌ها قرار گرفت. ستاره ۲۶ساله تیم ملی ایران در سرویس زنی هم عملکرد خوبی از خود نشان داد. آنچه از این پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران دیدیم چیزی نبود جز مشخصات یک ستاره. ستاره‌ای که از مدت‌ها پیش در والیبال ایران متولد شده بود، اما در لیگ ملت‌ها بیشتر خودش را نشان داد. ستاره فروغ امین تا چه زمانی ادامه دارد؟

همه چیز درباره امین اسماعیل‌نژاد
متولد: ۱۳۷۵ (ملکان آذربایجان شرقی)
پست: پشت خط زن
قد: ۲۰۳ سانتی متر
باشگاه کنونی: مقاومت شهداب یزد

عمده افتخارات ستاره
قهرمانی در والیبال زیر ۲۳ سال آسیا (سال ۲۰۱۷)
قهرمانی در والیبال مردان آسیا (سال ۲۰۲۱)

رکورد‌های ویژه آقای ستاره
ارتفاع اسپک: ۳ متر و ۹۰ سانتی متر
ارتفاع دفاع: ۳ متر و ۵۰ سانتی متر

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها