رئیس شورای شهر فیروزکوه گفت: گله از مردم فیروزکوه دارم به جهت اینکه مطالبه گری مردم کم است؛ 102 درخواست در شهر فیروزکوه در یکسال بسیار کم است.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۵۰

به گزارش جام جم آنلاین تهران،محمدرضا شهرآشوب، رئیس شورای شهر فیروزکوه، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص عملکرد یکساله شورای ششم، تصریح کرد: شورای ششم از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ تا امروز ۱۰۲ جلسه رسمی برگزار کرد که در این جلسات ۱۸۴ مصوبه داشتیم که تمام این مصوبات مورد تصویب هیئت تطبیق فرمانداری قرار گرفت و همکاری خوبی با اعضا و شورای شهر داشتند.

وی افزود: شورای ششم تا امروز هزار و ۳۶۶ مکاتبه بابت پیگیری های مختلف داشت که درون سازمانی یا برون سازمانی بود؛ ۵۲۳ مکاتبه خارج از شهرستان و جلسات خارج از شهرستان در وزارتخانه ها، ادارات کل استان بابت امورات شهر و باز شدن گره کار مردم داشت.

شهرآشوب همچنین عنوان کرد: ثمره این مکاتبات بودجه های خوبی است که تا سال ۱۴۰۱ به نفع شهرداری آمده و خوشبختانه کارهای عمرانی خوبی انجام می دهند.

رئیس شورای شهر فیروزکوه با اشاره به اینکه ۱۰۲ درخواست مردمی داشتیم، بیان کرد: گله از مردم فیروزکوه دارم به جهت اینکه مطالبه گری مردم کم است؛ ۱۰۲ درخواست برای شهر فیروزکوه در یکسال بسیار کم است؛ مردم ضعف های شهر را با شورا در میان بگذارند و خود را عضوی در شورای شهر بدانند، که ما امانتداران این شهر هستیم و در این مسئولیت قرار گرفتیم که گره از کار مردم باز کنیم؛ ما نیاز به همیاری مردم داریم.

شهرآشوب خاطرنشان کرد: ما بیشتر جلسات خود را رسانه ای کردیم و به دنبال این هستیم سایت شورا کلیات مصوبات را در دسترس مردم قرار دهد و ما امر پنهانی از مردم نداریم.

تلاش داریم رضایت حداکثری مردم را جلب کنیم

آرمان نام آور، نائب رئیس شورای شهر فیروزکوه همچنین در جلسه با خبرنگاران تصریح کرد: تلاش اعضای شورا و شهرداری در جهت رضایت ۱۰۰ درصدی شهروندان است ولی از انجایی که در کار خدماتی هیچگاه رضایت ۱۰۰ درصدی وجود ندارد بیشتر تلاش ما این است که سمت رضایت حداکثری حرکت کنیم تا اکثر شهروندان رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد: همانطور که در ابتدای کار وعده دادیم که فیروزکوه تبدیل به شهر کارگاهی شود، در حد بودجه ای که در توان شهرداری و شورای شهر بود عملیات عمرانی در شهر شروع شده است؛ می توان گفت رضایت حداکثری شهروندان در خصوص انجام پروژه های عمرانی جلب شده است.

نام آور افزود: اعضای شورای شهر در جهت انجام عملیات عمرانی با کیفیت بالا و با توجه به اینکه جلوگیری از هدررفت هزینه های اضافه شود بازدیدهای مکرر در خصوص پروژه ها داشتند.

نائب رئیس شورای شهر فیروزکوه در خصوص کمیسیون های شورای شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم هایی که در اوایل دوره ششم در شورا انجام شد، بنده و آقای سراج کمیسیون ماده صد را برعهده داشتیم و با توجه به جلساتی که با انبوه سازان داشتیم، مقرر شده در جهت ساخت و ساز مجاز و در چهارچوب قانون، تلاش شود و در کمیسیون ماده صد توانستیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

وی بیان داشت: در خصوص کمیسیون ماده هفت که در کمیسیون حضور دارم با همکاری همکاران در شهرداری تمام تلاش خود را داشتیم که از قطع درختان جلوگیری شود و با توجه به نیاز در سطح شهر درختان هرس شوند.

نام آور در خصوص پیگیری مطالبان شهروندان عنوان داشت: پیگیری مطالبات شهروندان در همه زمینه ها بود و تلاش شد رضایت مردم در این حوزه نیز جلب شود.

تخصیص بیش از ۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به شهرداری

نیما سراج، عضو شورای شهر فیروزکوه، در ادامه این جلسه عنوان داشت: در ابتدای شورای ششم یکی از مطالبات مردم رسیدگی به آسفالت خیابان و کوچه های شهر بود که این جزو وظایف ذاتی شهرداری است؛ با پیگیری های انجام شده اداره راه و شهرسازی مجاب به بازسازی آسفالت خیابان ۴۵ متری شد ولی به دلیل یکسری دلایل از جمله انتقال خطوط گاز و غیره این امر از اقدامات روتین شهرداری خارج شد.

وی ادامه داد: با اقداماتی که در خصوص بازسازی آسفالت انجام شد مراجعات از محلات مختلف شهر در این خصوص انجام می شود که طبیعی است؛ در تلاش هستیم تا هر میزانی که فصل کاری اجازه می دهد این امر را پیش ببریم ولی سعی داریم تا پایان سال آینده این امر خاتمه یابد تا بتوانیم این حوزه را از وضعیت بحرانی خارج کنیم و بعد از آن به صورت روتین خدمات مربوط به آسفالت را انجام دهیم.

سراج عنوان کرد: شاید یکی از دلایلی که در سال های قبل در کارهای بزرگ عمرانی قوی عمل نکردیم از تخصیص اعتبارات استانی محروم بودیم و تاکنون ۱۴ و نیم میلیارد اعتبار با پیگیری نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی توانستیم بگیریم؛ این میزان اعتبارات در پیگیری مشکلات شهرک آل یاسین بسیار موثر بود.

عضو شورای شهر فیروزکوه اذعان داشت: یکی از مطالبات مردم بحث شهربازی است که از دوره سوم شورای شهر آغاز شد؛ با توجه به این تمایل مردم از شهربازی روباز به سمت شهربازی بسته می رود؛ تجارب دوره های قبل را جمع بندی کردیم و نهایتاً فراخوان دادیم و امیدواریم این مسئله به نتیجه برسد و بتوان اصلاح مناسبی کرد و شهربازی متناسبی راه اندازی کرد.

سراج اشاره داشت: طراحی مجموعه تفریحی خلیج فارس در بلوار شهرداری در حال انجام است که شامل شهربازی، پارک بانوان و غیره است؛ ممکن است این پروژه به یک دوره شورا نرسد و باید به تدریج این پروژه را پیش برد ولیکن تلاش داریم یک فاز از این پروژه را در این دوره شورا به نتیجه برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها