رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد

آسمان بارانی نقاط مختلف کشور | ورود توده گرد و خاک به غرب

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای ۹ استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است و امکان آبگرفتگی و سیلاب برای این استان ها وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی کشور در روز سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی را برای دامنه و ارتفاعات مازندران و گیلان، گلستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس، شمال و شرق خوزستان و جنوب و غرب اصفهان پیش بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

هشدار سطح نارنجی در روز چهارشنبه برای گلستان، دامنه و ارتفاعات شمال غرب سمنان، مازندران و شمال شرق تهران، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب و نیمه جنوبی فارس، شمال شرق و شرق خوزستان اعلام شده است.

از مخاطرات پیش روی این هشدار می‌توان به جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، لایروبی و پاک‌سازی نهرها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران هشدار داد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، وزش باد و گرد و خاک از روز سه شنبه تا انتهای هفته مناطق شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق اصفهان، خوزستان و ایلام، خوزستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق خراسان رضوی را دربرمی گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها