چرا حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال هنوز غیرقانونی اعلام نشده است؟

سکوت عجیب کمیته‌اخلاق

اعضای سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از اعلام رای پرونده «مارک ویلموتس» که منتهی به پرداخت غرامت از سوی ایران شد، از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شکایت کردند.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، چندی پیش بود که دادگاه عالی ورزش فدراسیون فوتبال ایران را محکوم به پرداخت ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو به مارک ویلموتس مربی بلژیکی و سابق تیم ملی کشورمان کرد.

مهدی تاج رئیس سابق و دیگر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که این پرونده در زمان مدیریت آنها بر فوتبال ایران تحمیل شده بود، اعلام کردند به دلیل تحریم تشدیدها در دولت دونالد ترامپ در آمریکا، امکان پرداخت قرارداد ویلموتس را از «محل مطالبات ایران» در فیفا نداشتند.

بر اساس این ادعا که ابهاماتی هم در آن وجود دارد، ایران به خاطر تعویق در پرداخت قرارداد ویلموتس باعث شکایت این مربی به فیفا و در نهایت محکوم کردن فدراسیون شد.

بعد از اعلام رای ویلموتس، هرچند تاج دوباره توضیحاتی در خصوص این پرونده ارائه کرد، اما به دلیل افزایش فشارهای همه جانبه روی فدراسیون سابق، اعضای هیات رئیسه اقدام عجیبی را انجام دادند و از دونالد ترامپ و دولت آمریکا در دادگستری تهران شکایت کردند.

عبدالکاظم طالقانی یکی از اعضای سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با تایید شکایت از ترامپ در دادگستری تهران، به مهر، گفت: دقیقاً همین کار را کرده‌ایم و تا انتها هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: دادگاه عالی ورزش صراحتاً در جزئیات رأی خود اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران هیچ تقصیری در این پرونده و پرداخت دیرهنگام پول ویلموتس ندارد. ما برای خسارات مادی و معنوی که به جمهوری اسلامی وارد شده است از ترامپ شکایت کرده‌ایم.

طالقانی افزود: بابت تصمیمات غیر خردمندانه دولت آمریکا از آنها شکایت کرده‌ایم تا چندین برابر پول مربوط به قرارداد مارک ویلموتس را به عنوان خسارت از آنها دریافت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها