هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند
باز شدن پای نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال به فساد در فولاد مبارکه

هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند

مثلث تاج-ویلموتس و ایران، ابعاد پنهانی دارد که رفته‌رفته کشف می‌شود. احتمالا شما با شنیدن جزئیات تازه از این پرونده، بهت‌زده خواهید شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۴۹
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

از داخل ایران آغاز کنیم. مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال، حدود سه سال قبل در بلژیک و شهر بروکسل با مارک ویلموتس به توافق رسید تا او هدایت ایران را به عهده بگیرد.

بعد از طلاق عاطفی دو طرف و شکایت مربی بلژیکی، افشاگری‌ها درباره دستمزد او صورت گرفت.در ادامه پای «ب.ز» ملقب به بروس در این پرونده باز شد.

مردی که حالا بعضی از مسئولان به جرات می‌گویند او دلال ایرانی ماجرا بوده است. قوه قضاییه که نسبت به این پرونده حساس شده بود، وارد عمل شد تا جلوی ریخت و پاش بیت‌المال را بگیرد. حکم اولیه فیفا 6.2 میلیون یورو بود و قاعدتا اجرای آن، خسارت جبران‌ناپذیری به فوتبال می‌زد.

از سویی فدراسیون به خاطر قرض دو میلیون یورویی از شستا برای پرداخت دستمزد این مربی، به شدت تحت فشار بود. اگر مقامات دولتی پادرمیانی نمی‌کردند، همین حالا ساختمان فدراسیون به نام شرکت دولتی خورده بود.

ورود دوباره قوه قضاییه

اگر خبر ندارید بدانید، پرونده جنجالی تاریخ فوتبال ایران فعلا در جریان است و به زودی دادگاه حکمی نهایی‌اش را خواهد داد. با افشاگری‌ها درباره شکل حضور ویلموتس در ایران، قوه‌قضاییه وارد عمل شد تا با افراد خاطی برخورد کند.

تاج و دوستانش که ادعا داشتند در کاس-دادگاه عالی ورزش- رای پرونده ویلموتس را می‌شکنند از قوه قضاییه خواستند عقب‌نشینی کند و پرونده را مسکوت باقی بگذارد تا تکلیف روشن شود. گذشت و گذشت تا این‌که اخیرا کاس رای نهایی را داد که طبق آن ایران باید ۳.۷میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کند. هر چند آنها فاتحانه این شکست مقابل مربی بلژیکی را برد می‌خوانند اما خبر دارند که پرونده دوباره در قوه قضاییه به جریان افتاده است. بحث میلیاردها تومان است و یک همکاری شش ماهه که ۵.۷میلیون یورو برای ایران آب خورده است.

دلال ویلموتس در زندان

از داخل ایران سری به خارج می‌زنیم؛ به این‌که دلال خارجی مارک ویلموتس چه کسی بود؟ تاج اولین بار این دلال را در میلان ایتالیا دید، شهری که احتمالا برای او خاطرات بدی به همراه دارد. در آن جلسه سه نفره که تاج، بروس و آقای دلال حضور داشتند، نسخه شفابخش اما دروغین ویلموتس برای پیشرفت فوتبال ایران پیچیده شد.

این دلال خارجی مذاکرات را با مرد بلژیکی نهایی کرد و خلاصه پول هنگفتی از قبال امضای آن به دست آورد. حالا این دلال کجاست؟ او در کدام کشور دنیا سیر می‌کند؟ اطلاعات تکمیلی «جام‌جم» حکایت از یک اتفاق عجیب دارد.

آقای دلال در حال حاضر در یکی از شهرهای آلمان در زندان به سر می‌برد.علت دستگیری او طبق ادعای دادگاه این بوده؛ دلالی بازیکنان و مربیان فوتبال با قصد پولشویی برای تجارت مواد مخدر! حکم سنگینی برای او بریده‌اند و مجبور است سال‌ها در زندان بماند. حالا این‌که چطور چنین آدم ناسالمی در مذاکرات ایران و ویلموتس نقش کلیدی بازی کرد، ابهام بزرگی است که قطعا تاج باید به آن پاسخ دهد.

تحریم نشوم!

پرونده ویلموتس پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و با به جریان‌افتادن آن در قوه قضاییه، احتمالا سرنخ‌های تازه‌ای می‌دهد. مهدی تاج و بروس که مجبور شدند به خاطر افشاگری‌ها به مجلس بروند و پاسخگو باشند.

بروس در این جلسه ادعا کرد چون نام او در رسانه‌ها مطرح شده ممکن است در لیست تحریم‌های خارجی قرار بگیرد! ادعایی که البته باعث خنده حضار شد. دیروز جام‌جم اطلاعاتی تکمیلی درباره نوع فعالیت‌های این فرد در فوتبال، فدراسیون و تیم‌ملی داد. منتظر اخبار تازه‌تر باشید...

رای پرونده دستیار بلژیکی ویلموس هم اعلام شد

۳۵۴ هزار یوروی دیگر !

پس از قعطی شدن حکم پرونده مارک ویلموتس در دادگاه عالی ورزش، حالا CAS رای مانوئل فررا دستیار بلژیکی ویلموتس را هم اعلام کرد که بر اساس آن فدراسیون فوتبال باید ۳۵۴ هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود سالانه به او بپردازد. این حکم درحالی صادر شده که پیش از این کمیته وضعیت فیفا، فدراسیون فوتبال را در این پرونده محکوم به پرداخت ۳۶۴ هزار یورو محکوم کرده بود.

فررا پیش از این ۱۵۰هزار یورو از دستمزد خود را دریافت کرده بود که حالا با احتساب حکم CAS، مجموع دریافتی او بابت حدود چهار ماه حضور در ایران و پنج بازی به ۵۰۴ هزار یورو می‌رسد.

حکم این مربی بلژیکی درحالی از سوی دادگاه عالی ورزش به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شده که پیش از این، رای پرونده مارک ویلموتس هم از سوی CAS ابلاغ شد که بر اساس آن فدراسیون فوتبال باید سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو به این مربی بلژیکی پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها