اولین موفقیت طارمی در فصل جدید فوتبال پرتغال

قهرمانی پورتو با شاهزاده پارسی

خبر گلزنی مهدی طارمی و به دنبال آن پیروزی و قهرمانی تیم فوتبال پورتو گرچه طی یک سال گذشته به خبری عادی برای فوتبال دوستان ایرانی تبدیل شده، اما از آن دست خبر‌های تکراری است که هر بار اتفاق افتادنش لذت مخصوص به خود را دارد.
کد خبر: ۱۳۷۴۹۵۱
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، تازه‌ترین خبر در این مورد هم مربوط به بازی سوپرجام پرتغال میان پورتو و توندلا بود که باز هم مهدی نقش اول آن به حساب می‌آمد. دراگون‌ها با سه گل حریفشان را شکست دادند که طارمی با زدن دو گل و یک پاس گل، نقش مهمی در این قهرمانی داشت. درخشش طارمی به قدری مهم بود که خود باشگاه پورتو با انتشار توییتی، نوشت: «به پادشاه ایرانی تعظیم کنید!» پورتو خواست با این توییت هم به درخشش مهاجمش اشاره کرده باشد و هم جواب منتقدان او در فوتبال پرتغال را بدهد.

نکته جالب اینجاست که طارمی توانست با این دو گل تعداد گل‌های خود را در تیم پورتو به ۵۱گل برساند. طارمی در مجموع از زمان حضور در فوتبال پرتغال توانسته است در ۱۳۴بازی در تمامی رقابت‌ها ۷۲گل به ثمر برساند که از این تعداد ۵۱ گل با پیراهن تیم فوتبال پورتو ثبت شده است.

او بعد از این دیدار و قهرمانی در سوپر‌جام گفت: خوشبختانه یک عنوان قهرمانی دیگر کسب کردیم و از این بابت بسیار خوشحالیم. در طول بازی خیلی تلاش کردیم و در کل بازی تمرکز داشتیم. ما شخصیت بالای خودمان را در زمین بازی نشان دادیم و این چیزی بود که ما را به پیروزی رساند. حمایت هواداران را در هر بازی احساس می‌کنیم. ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم و آن‌ها به ما کمک زیادی می‌کنند. بدون آنها، ما هیچ هستیم. من همیشه تمام تلاشم را برای باشگاه پورتو انجام می‌دهم و بسیار خوشحالم.

نکته جالب دیگر در مورد بازی سوپرجام پرتغال این بود که پورتو دو ماه قبل هم با دبل طارمی موفق شده بود توندلا را با سه گل در فینال جام حذفی پرتغال شکست دهد. با کسب این پیروزی، پورتو برای بیست‌و‌سومین بار قهرمان سوپرجام پرتغال شد و جایگاهش را در فهرست پرافتخارترین تیم‌های این تورنمنت بیش از پیش مستحکم‌تر کرد.

واکنش عجیب کونسیسائو به جدایی طارمی

دو فصل درخشان. گلزنی‌های متمادی و حالا در شروع فصل جدید، دبل در سوپر جام و یک عملکرد استثنایی. دیگر همه چیز برای انتقال رویایی مهدی طارمی آماده است. او پیشنهاد‌های زیادی دارد، ولی همانطور که در روز‌های گذشته خبر دادیم، کونسیسائو نمی‌خواهد ستاره ایرانی‌اش جدا شود. مهدی دوست دارد فضای جدیدی را تجربه کند. می‌خواهد به یکی از پنج لیگ معتبر دنیا برود، ولی سرمربی پورتو به باشگاه گفته باید مهدی را حفظ کنند.

درخشش طارمی در سوپرجام باعث شد خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با توندلا، درباره شایعه جدایی او بپرسند؛ آیا قرار است مهدی طارمی جدا شود؟ واکنش کونسیسائو، اما جالب توجه بود.

او ابتدا برای لحظاتی به فکر فرو رفت و سکوت عجیبی بر نشست خبری حکمفرما شد. کونسیسائو سپس با میمیک صورت و بالا بردن دستانش، ژست جالبی که حکایت از بی‌اطلاعی دارد را نشان داد. او در ادامه هر دو دستش را بالا برد و با لبخندی بر لب و بدون صحبت خاصی، به خبرنگاری که این سوال را مطرح کرده بود، نگاه کرد. سرانجام و پس از چند ثانیه، کونسیسائو حاضر به صحبت شد، ولی با خنده به جواب کوتاهی بسنده کرد: «پاسخی ندارم.»

زمانی که یکی از خبرنگاران پاسخ داد طارمی، کونسیسائو با ژست خاص و به معنای تأیید این موضوع که طارمی بهترین بازیکن تیمش است، به بحث درباره جدایی او پایان داد و نشست مطبوعاتی را ترک کرد.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها