قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ امروز

نوسان قیمت تخم مرغ در بازار | قیمت تخم مرغ چند؟

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: مغازه ها حداکثر ۵ کارتن فروش دارند که به سبب تعدد واسطه ها و دلال حداقل ۳ دست از درب مرغداری تا مغازه عاملی برای نوسان در بازار تخم مرغ می شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۵۵۲

قیمت تخم مرغ با نرخ واقعی در بازار اختلاف دارد. قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر کاهش داشته است. افت قیمت تخم مرغ در بازار. قیمت تخم مرغ نوسان دارد. آخرین خبر درخصوص قیمت تخم مرغ را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، ناصر نبی‌پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار، گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار تومان است که با نرخ واقعی حداقل ۲۰ هزار تومان اختلاف دارد. قیمت تخم مرغ در میادین ملاک است.

نبی پور می گوید: ماهیانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که مازاد عرضه در برابر تقاضا موجب شده تا به نرخ واقعی نرسیم. بنابر آمار از ابتدای سال ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن تخم مرغ صادر شد که این‌ میزان نصف تولید یک روز هم نبوده است، ضمن آنکه طی ۱۷ تا ۱۸ روز گذشته یک کیلو تخم مرغ هم‌صادر نشده است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که هم اکنون هر عدد تخم مرغ با نرخ ۳ تا ۴ هزار تومان هزار تومان است، درحالیکه اتحادیه مرغداران میهن حداکثر قیمت منطقی ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام‌می‌کند.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغ تخم گذار در خرداد ۱۰ میلیون قطعه حذف شد که این میزان برابر با حذف منطقی ۳ ماه است.

کاهش قیمت تخم ‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار

دنیای‌اقتصاد نوشت: قیمت تخم‌ مرغ طی روزهای اخیر در بازار‌های کشور کاهش داشته است، همچنین قیمت این کالا در میادین میوه و تره‌بار شهرداری پایین‌تر هم است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، طبق آخرین نرخ‌نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، این سازمان با هدف حمایت از خانوار و سهولت در خرید، همچنان محصولات را با نرخ پایین‌تر نسبت به سایر مراکز فروش عرضه می‌کند.


براساس نرخ‌نامه دیروز سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت تخم‌مرغ به این شرح اعلام‌شده است: تخم‌مرغ پوست قهوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای غیربسته‌بندی ۳۰ عددی داخلی شانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای ۷۱‌هزار و ۲۵۰‌تومان، تخم‌مرغ پوست قهوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای غیربسته‌بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷‌هزار و ۵۰۰‌تومان، تخم‌مرغ غیر‌بسته‌بندی ۳۰ عددی داخلی هر شانه ۷۱‌هزار و ۲۵۰‌تومان و تخم‌مرغ غیر‌بسته‌بندی ۳۰ عددی داخلی با قیمت هر کیلو ۳۷‌هزار و ۵۰۰‌تومان در این مراکز عرضه می‌شود.

قیمت تخم مرغ امروز در بازار تهران

بر اساس بررسی های انجام شده قیمت تخم مرغ امروز ۶ مرداد ۱۴۰۱ در بازار تهران به صورت شانه مقوایی و کیلویی در این خبر به طور روزانه اطلاع رسانی می گردد.

طبق بررسی‌های میدانی از سطح شهر، قیمت تخم مرغ در سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها شانه ای بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

به گزارش ممتاز نیوز در حال حاضر هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی تنظیم بازاری در میادین میوه وتره بار با قیمت شانه‌ای ۷۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی را ۷۱,۰۰۰ تومان تصویب کرده است.

کاهش قیمت تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید مصرف تخم مرغ و افت قیمت این محصول گفت: حدود یک‌ماه است که صادرات تخم مرغ انجام نمی‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر نبی پور با اشاره به افت قیمت تخم مرغ افزود: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۳۲ هزار تومان رسیده و نسبت به هفته گذشته حدود ۵ هزار تومان ارزان شده است.

وی با اشاره به مازاد تولید و کاهش قدرت خرید مردم توضیح داد: وقتی که قیمت یک شانه تخم مرغ درب مرغداری حدود ۷۰ هزار تومان است، در مغازه‌ها نرخ آن به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد که با توجه به این مساله، قدرت خرید مردم کاهش یافته و بسیاری توان خرید تخم مرغ را مانند گذشته ندارند.

نوسان قیمت تخم مرغ در بازار | قیمت تخم مرغ چند؟

این فعال صنفی درباره اینکه میزان مصرف تخم مرغ نسبت به سال گذشته چقدر کاهش یافته است؟، گفت: هنوز برآوردی در این زمینه نداریم اما وضعیت بازار گویای این مساله است که مصرف تخم مرغ کاهش یافته ضمن اینکه صادرات این محصول در یکماه اخیر متوقف شده است.

نبی پور دلیل این مساله را قیمت بالای تولید عنوان کرد و افزود: وقتی قیمت تخم مرغ در مرز بالای ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن صرفه اقتصادی ندارد، پیش از این برخی تولیدکنندگان به دلیل تولید مازاد، حاضر بودند حتی با زیان نیز صادرات را انجام دهند چرا که محصول روی دست آنان مانده بود.

قیمت تخم مرغ در میادین شهرداری تهران اعلام شد

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با هدف حمایت از خانوار و سهولت در خرید، همچنان محصولات را با نرخ پایین‌تر نسبت به سایر مراکز فروش عرضه می‌کند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت تخم مرغ به شرح زیر اعلام شده است؛

تخم مرغ پوست قهوه‌ای غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی شانه‌ای ۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان

تخم مرغ پوست قهوه‌ای غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان

تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر شانه ۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان

تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت ١٠٠ هزار تومانی تخم مرغ برای مصرف کننده منطقی است

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر نبی‌ پور رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ‌های مازاد را جمع آوری می‌کند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می‌شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها