به بهانه بازپخش سریال «پهلوانان نمی‌میرند»

پهلوانان نامیرای رسانه ‌ملی

کد خبر: ۱۳۷۴۵۲۸
نویسنده جبارآذین - منتقد و مدرس
در میان آثار خوش‌ساخت، موفق و مخاطب‌پسند تلویزیون، برخی مجموعه‌ها به‌رغم بازپخش چندباره، به‌دلایل جذابیت‌های داستانی، محتوایی و ساختاری، همچنان بازخورد خانوادگی و اجتماعی دارند و رضایت مخاطبان سیما شامل نسل‌های پیشین و نوجوانان و جوانان را کسب می‌کنند.

مجموعه ارزشمند، خوش‌پرداخت و با محتوای ملی و دینی «پهلوانان نمی‌میرند» ساخته حسن فتحی که داستان پهلوانانه خود را در سرزمین آیین‌ها و جوانمردی‌ها روایت می‌کند، از‌جمله سریال‌های پربیننده این روز‌های صداوسیما است. سریال پهلوانان نمی‌میرند، قصه جذاب و معماگونه خود را با استفاده از مراسم و سنت‌های ایرانی - اسلامی به زبان ملی و مردمی برای مخاطبان و خانواده‌ها بازگو می‌کند و جزو سریال‌های ماندگار تلویزیون است.
رمز مانایی این اثر و آثار مشابه در سه مسأله مهم و اساسی خلاصه می‌شود؛ نخست، دانش و تجربه مکفی هنری و اجتماعی سازندگان این آثار که سبب شده کارشان هنرمندانه و مردم‌محور باشد. دوم، همسویی نگاه تولیدکنندگان آن‌ها با سلیقه و اهداف ملی رسانه ملی و سوم و مهم‌تر آشنایی و درک درست فرهنگ جامعه و شناخت خوب ذائقه و سلیقه مخاطبان رسانه ملی.
حاصل عملکرد پویا و مثبت این سه عنصر کلیدی در دستان هنرمندان توانا، مانایی سریال‌هاست و بازپخش آن‌ها برای نسل‌های مختلف همراه تازگی و جذابیت است. پهلوانان نمی‌میرند، اثر فتحی، کارگردان موفق تعدادی از سریال‌های درجه یک تلویزیون، روایت مردمانی متدین و معتقد و مهربان است که زندگی خود را با باور‌ها و اعتقاد‌های دینی و ملی چیدمان کرده و پهلوانی و لوطی‌گری، مرام آن‌ها و مولا علی (ع) مرادشان است.
راهزنان و منافقان پهلوان‌کش که سرقت و فساد و غارت اموال و تخریب آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه را نشان کرده‌اند، درصدد تصرف شهر با هماهنگی حاکمان فاسدند و بساط پهلوان‌کشی گسترده‌اند و مردم و پهلوانان با تکیه بر ایمان و اتحاد در برابرشان می‌ایستند تا حق و عدالت و آرامش را به زندگی مردم بازگردانند. تماشای پهلوانان نمی‌میرند که گواه نامیرایی پهلوانان هنر رسانه ملی‌اند، همچنان لذتبخش است. راستی چرا دیگر حسن فتحی برای تلویزیون، سریال نمی‌سازد؟


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها