شهردار یزد :

سیل بندهای اطراف یزد نخاله برداری شدند

یزد- شهردار یزد یزد با اشاره به پیش بینی صورت گرفته برای بارش‌های شدید آخر هفته استان یزد گفت : سیل بندهای اطراف یزد نخاله برداری شدند . یزد- شهردار یزد یزد با اشاره به پیش بینی صورت گرفته برای بارش‌های شدید آخر هفته استان یزد گفت : سیلبندهای اطراف یزد نخاله برداری شدند .
کد خبر: ۱۳۷۴۳۹۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست ستاد مدیریت بحران استان، اظهارداشت: تمامی سیل‌بندها در حال تقویت و نخاله‌برداری هستند و نقاط مختلف آن که با مشکل مواجه شده بود مقاوم‌سازی صورت گرفته و می‌گیرد.

وی افزود: تمهیداتی برای پل‌هایی که آب گرفتگی آن برای مردم مشکل‌ساز است صورت گرفته ولی در صورتی که احتمال وارد شدن آب سیلاب به داخل شهر باشد، روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها به سمت برخی پل‌های خارج از محدوده شهری هدایت می‌شود تا جلوی ایجاد مشکل برای مردم گرفته شود.

محی الدینی با تاکید بر لزوم تصمیم گیری جدی در ارتباط با رودخانه مرکزی یزد، تصریح کرد: اگر بارش به حدی باشد که سیل از سیل‌بندها عبور کند پیش‌بینی کردیم که خیابان‌ها از میدان عالم بسته و آب به سمت رودخانه هدایت شود تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

شهردار یزد به ورود آب سیل دو ماه قبل به داخل منازل مردم اشاره کرد و افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که اگر به سرعت انجام نشود مانند سیل دو ماه قبل به بلوار جوان و سپس خانه‌های مردم کشیده می‌شود.

محی الدینی تصریح کرد: در طول این چند روز راهداری و سازمان همیاری شهرداری‌های استان در حوزه ماشین‌آلات به شهرداری کمک بسیار خوبی کردند و همچنان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

شهردار یزد خواستار همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها با شهرداری برای انجام اقدامات لازم در حوزه آمادگی در حوزه مقابله با سیلاب شد و گفت: حداکثر پیش‌بینی‌ها را در نقاط مختلف انجام دادیم تا بتوانیم نسبت به پیشگیری از مشکلات اقدام لازم را انجام دهیم.​​​​​​​

حجم سیل بندهای مجاور یزد با کف کشی افزایش یافت

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد هم گفت: در مجموعه شهرداری بر اساس مصوبه نشست ایمن سازی شهر، مباحث مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم جلوی بحران‌های احتمالی را بگیریم  و حجم سیل بندهای مجاور یزد را با کف کشی افزایش داده ایم.

.سید محمد میرجلیلی در این نشست اظهار داشت: موضوع مسیلی که از بند 4 تا رودخانه مرکزی داریم زمین‌هایی است که در اختیار سه نهاد علوم پزشکی، پارک علم و فناوری و نیروی انتظامی قرار گرفته است که باید در آن حفر کانال انجام شود.

وی افزود: درنقاط مختلف شهر هماهنگی صورت گرفت و از میدان عالم تمامی ورودی های رودخانه مرکزی را می بندیم.

میرجلیلی گفت: موضوع بسیار مهم بحث موقوفه ابوالقاسم رشتی است که هنوز ارتباط آن با رودخانه وصل نیست و باید با فوریت اقدام لازم مربوط به آن انجام شود.

این مسئول در ارتباط با قطعه یک سیل‌بند یزد گفت: قنات‌هایی که مشکل داشتند مسدود و سنگ‌چینی آن انجام شده و برخی دیگر از قنات‌ها هم با دهیاری‌ها هماهنگی لازم صورت گرفت و مشکلات آن برطرف شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری افزود: کف‌کشی لازم برای سیل‌بندها انجام شد و مقداری به دبی آنها افزایش پیدا کرد ولی در هر صورت اگر بارندگی به حد بسیار زیاد باشد در هر صورت امکان عبور آن از سیل‌بند وجود دارد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها