وقتی سیدحسن نصرا... از قدرت حزب‌ا... گفت

بازخوانی حماسه تابستان توسط سیدمقاومت

سخنان اخیر سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان در سالروز پیروزی بزرگ مقاومت در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی، لرزه دوباره‌ای بر اندام صهیونیست‌ها افکنده است. مقامات رژیم اشغالگر قدس اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به افزایش قدرت تصاعدی حزب‌ا... و جریان‌های مقاومت در منطقه، نگران هستند.
کد خبر: ۱۳۷۴۳۶۱
نویسنده محمد مهرعلی - گروه بین‌الملل

به گزارش جام جم آنلاین، خصوصا زمانی که سید مقاومت از مانور پیشرفته و غیرقابل رهگیری حزب‌ا... در مناطق مختلف اراضی اشغالی سخن می‌گوید. درخصوص سخنان اخیر سیدحسن نصرا...، جام‌جم گفت‌و‌گویی با سه تحلیلگر لبنانی صورت داده است:

پرده‌برداری از اقتدار مقاومت

ناصر قندیل، سیاستمدار لبنانی و سردبیر روزنامه البناء در گفتگو با جام‌جم درخصوص سخنان اخیر سید حسن نصرا... اظهار کرد: «سخنان اخیر سیدحسن نصرا... از اقتدار مقاومت پرده برمی‌دارد. اقتداری که سال‌هاست شاهد آن هستیم. جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ نقطه عطفی در معادله رویارویی با رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود و اکنون رهبر مقاومت لبنان از قدرت پهپادی بی‌رقیب حزب‌ا... سخن می‌گوید. ما وقتی از سیدحسن نصرا... سخن می‌گوییم، در حقیقت از رهبری سخن می‌گوییم که وعده‌هایش راستین است و به آنچه می‌گوید، عمل می‌کند. این همان رهبری است که نه‌تن‌ها در لبنان، بلکه در بسیاری از کشور‌های دیگر به وی احترام می‌گذارند و صلابت و اقتدار وی را می‌ستایند.» نماینده سابق پارلمان لبنان در این‌خصوص تاکید کرده است: «زمانی که سیدحسن نصرا... از قدرت بازدارندگی و اقدام حزب‌ا... در برابر دشمن صهیونیستی سخن می‌گوید، همگان می‌دانند که این سخن اغراق نیست. هشدار‌ها و سخنان وی از روی احساس نیست و زمانی که وعده‌ای می‌دهد، پیش‌فرض‌ها و زمینه‌های تحقق آن را در زمان حال یا آینده، فراهم‌شده می‌داند. مقاومت در سایه همین تفکر با صبر و پایداری وارد نبرد‌های گوناگون با دشمن صهیونیستی و حامیانش شده و آن‌ها را مغلوب و مقهور خود کرده است. بدون شک در نبرد آینده میان مقاومت و رژیم اشغالگر قدس نیز حزب‌ا... پیروز است. بهتر است مقامات صهیونیستی متوجه قدرت پهپاد‌ها و موشک‌های حزب‌ا... باشند.»

سیدحسن نصرا... هشدار صریحی به تل‌آویو داد

فادی اسماعیل بودیه، تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان در گفتگو با جام‌جم، سخنان اخیر سید مقاومت را هشداری صریح به تل‌آویو می‌داند: «کاملا مشخص و صریح است که سیدحسن نصرا... به تل‌آویو هشدار داده است. شاید در گذشته‌ای نه‌چندان دور، زمانی که مقاومت هشدار می‌داد که موشک‌هایش به تل‌آویو و حیفا می‌رسد، کمتر کسی آن را باور می‌کرد، اما در جنگ سال ۲۰۲۱ شاهد بودیم که موشک‌های حماس، آسمان تل‌آویو را به تسخیر خود درآورند. اکنون دبیرکل حزب‌ا... سخن از توان پهپادی مقاومت به میان می‌آورد. حال آن‌که توان مقاومت در جنگ دریایی، چریکی و هوایی و موشکی نیز به قوت خود باقی است.» این تحلیلگر لبنانی ادامه می‌دهد: «حزب‌ا... به صورت روزافزون و کاملا براساس توانایی‌هایی که در اختیار دارد، تبدیل به یک کانون قدرت در منطقه شده است. این خود پیامی صریح را به دشمنان مخابره می‌کند. آن‌ها می‌دانند که سیدحسن نصرا... هرگز در سخنانش اغراق نمی‌کند.»

رهبر مقاومت معادلات را تغییر می‌دهد

شیخ صهیب حبلی، عالم لبنانی اهل تسنن نیز با اشاره به قوت و استحکام همیشگی رهبر حزب‌ا... در گفتگو با جام‌جم می‌گوید: «در حالی که برخی کشور‌های منطقه به صورتی ذلیلانه در حال سازش با دشمن صهیونیستی و پشت کردن به آرمان‌های فلسطین هستند، سید حسن نصرا... بدون آن‌که لغزشی در کلامش مشاهده شود، با همان صلابت و قدرت همیشگی به دشمنان هشدار می‌دهد. این همان رمز موفقیت و پیروزی حزب‌ا... در برابر دشمنان است.»

وی تاکید می‌کند: «اگر حزب‌ا... در جنگ ۳۳ روزه توانست قاعده بازی را به‌واسطه یک پیروزی بزرگ و تاریخی بر دشمن صهیونیستی تغییر دهد، این مسأله مرهون اعتقاد عمیق وی بوده است.»

این عالم لبنانی می‌افزاید: «اکنون سیدحسن نصرا... پس از ۱۷سال با همان قدرت سخن می‌گوید. حزب‌ا... در طول این ۱۸سال قوی‌تر نیز شده و این بار آماده است تا شکست سهمگین‌تری را بر پیکره صهیونیست‌ها تحمیل کند. اظهارات اخیر سیدحسن نصرا... باردیگر منجر به قوت قلب طرفداران بی‌شمار مقاومت در منطقه شده است.»

وی اظهار کرد: «آن‌ها اکنون می‌دانند که دشمن اسرائیلی در نبرد احتمالی بعدی آسیب‌پذیری عمیق‌تر و همه‌جانبه‌تری را در برابر گروه‌های مقاومت در منطقه خواهد داشت. سکوت صهیونیست‌ها در برابر اظهارات اخیر رهبر مقاومت اسلامی لبنان نیز نشان‌دهنده همین حقیقت است. آن‌ها به‌وضوح می‌دانند که جبهه مقاومت قدرت خود را در مواجهه با دشمن صهیونیستی به‌روز کرده است.»

منبع: روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها