معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت:

ورود سامانه بارشی به لرستان

خرم‌آباد-جام جم آنلاین-هواشناسی لرستان نسبت به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) برای مناطق شرق و جنوب شرق این استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد
خرم‌آباد-جام جم آنلاین-هواشناسی لرستان نسبت به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) برای مناطق شرق و جنوب شرق این استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد
کد خبر: ۱۳۷۴۳۲۹
به گزارش جام جم آنلاین لرستان ، هواشناسی لرستان با ارائه اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) در این استان هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای مناطق شرق و جنوب شرق لرستان صادر کرد.
شرایط جوی مورد انتظار وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) خواهد بود که از بعدازظهر پنجشنبه ششم مردادماه آغاز شده و نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و خیزش گردوخاک محلی پیش بینی می‌شود.
زمان پایان این ناپایداری‌های فصلی نیز غروب یکشنبه نهم مردادماه پیش بینی شده است.
اثر مخاطره این شرایط جوی اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا و… است.
نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تسریع در جمع آوری محصولات زراعی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.
شایان ذکر است شرایط ناپایدار در این بازه زمانی غالباً در ساعات بعدازظهر و شب رخ خواهد داد.
براساس این گزارش، هواشناسی لرستان در اطلاعیه دیگری نسبت به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) در مناطق مرکزی، شمالی و غربی لرستان، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرده است.
شرایط جوی وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) در این مناطق از روز جمعه آغاز خواهد شد و نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و خیزش گردوخاک محلی است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها