نگاهی به سریال «خداداد» که از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود

ماجراهای خداداد در سیما

خداداد یکی از میان ماست که گرفتاری‌های زیادی دارد. ازجمله این‌که برای دختر کوچکش باید جهیزیه فراهم کند تا او را به خانه بخت بفرستد. البته ماجراهای خداداد یکی‌دوتا نیست. او برای تامین هزینه‌های خانه و زندگی هم داستان‌هایی دارد. این خلاصه‌ای از مجموعه تلویزیونی «خداداد» است که به کارگردانی علی غفاری ساخته شده و این روزها از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۵۹
نویسنده فاطمه عودباشی - گروه رسانه

غفاری کارگردان در آثاری که می‌سازد سعی می‌کند قصه‌هایی را به تصویر بکشد که با جامعه امروز همخوانی داشته باشد. به همین دلیل برای ساخت این اثر هم سراغ یک قصه شیرین رفت و نقش خداداد قصه را هم به رضا ناجی سپرد تا با همان لهجه معروف شیرین آذری‌اش بتواند لبخند را بر لب مخاطبان تلویزیون بیاورد.
در کنار او پیام دهکردی، سوسن پرور، علی صبوری، زهره حمیدی، آرش نوذری، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، مهرناز بیات، افشین نخعی، آرش تاج، جواد زیتونی، سیامک اشعریون و سیاوش طهمورث بازی می‌کنند که هریک از آنها تصویرگر شخصیتی از جامعه امروز هستند. می‌توان گفت یکی از نقاط قوت این مجموعه سادگی قصه است. درواقع سازندگان این اثر نمایشی سراغ یک داستان پیچیده نرفته‌اند، بلکه سعی کرده‌اند قصه‌ای را برای مخاطبان تعریف کنند که برایشان قابل لمس و باور باشد و شخصیت‌های داستان را یکی از خودشان بدانند. گرچه این اثر طنز نیست اما موقعیت‌های شیرینی در قصه خلق شده که تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست. خداداد، محصول گروه فیلم و سریال شبکه دوی سیماست.
از آنجا که روایت قصه مهم‌ترین بخش کار است، کارگردان در این سریال تلویزیونی سعی کرده قصه را درست روایت کند تا هم شنیدنی باشد و هم دیدنی. قصه‌ای که مخاطب پای کار بنشیند و پیگیر سریال باشد. خداداد، یک سریال شیرین و مفرح برای مخاطبان است که می‌تواند آنها را سرگرم کند. می‌توان گفت کارگردان سعی کرده برای خانواده‌ها یک قصه نجیب و شریف تعریف کند. درواقع نجابت و شرافت جزو شاخصه‌های اصلی سریال خداداد است و در این سریال به مباحثی همچون امانتداری هم می‌پردازد. پرداختن به خانواده و سنت‌های ایرانی جزو شاکله‌های اصلی داستان است.
یکی از مباحث اصلی که در سکانس‌های مختلف سریال خداداد به آن پرداخته شده، موضوع معیشت است که بینندگان در قالب این سریال شاهد خواهند بود. همچنین نشان داده می‌شود شخصیت‌های قصه با وجود مسائل معیشتی همچنان شریف زندگی می‌کنند. درمجموع داستان سریال خارج از جامعه کنونی امروز نیست، بلکه تلاش شده قصه برای مردم باورپذیر و دور از فانتزی باشد و به نوعی خانواده‌ها خودشان را در سریال ببینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها