قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ امروز

قیمت تخم مرغ افزایش یافت | قیمت تخم مرغ 12 تیر 1401

قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ در بازار

قیمت تخم مرغ کاهش یافت | قیمت تخم مرغ امروز

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید مصرف تخم مرغ و افت قیمت این محصول گفت: حدود یکماه است که صادرات تخم مرغ انجام نمی شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۳۲

قیمت تخم مرغ به شدت کاهش یافت. قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته ۵ هزار تومان ارزان شد. قیمت تخم مرغ به علت افزایش نرخ تولید با توقف صادرات آن مواجه شده است. قیمت تخم مرغ در مرز بالای ۳۰ هزار تومان است. آخرین قیمت تخم مرغ را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر نبی پور در گفتگو با مهر با اشاره به افت قیمت تخم مرغ گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۳۲ هزار تومان رسیده و نسبت به هفته گذشته حدود ۵ هزار تومان ارزان شده است.

وی با اشاره به مازاد تولید و کاهش قدرت خرید مردم توضیح داد: وقتی که قیمت یک شانه تخم مرغ درب مرغداری حدود ۷۰ هزار تومان است، در مغازه‌ها نرخ آن به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد که با توجه به این مساله، قدرت خرید مردم کاهش یافته و بسیاری توان خرید تخم مرغ را مانند گذشته ندارند.

این فعال صنفی درباره اینکه میزان مصرف تخم مرغ نسبت به سال گذشته چقدر کاهش یافته است؟، گفت: هنوز برآوردی در این زمینه نداریم اما وضعیت بازار گویای این مساله است که مصرف تخم مرغ کاهش یافته ضمن اینکه صادرات این محصول در یکماه اخیر متوقف شده است.

نبی پور دلیل این مساله را قیمت بالای تولید عنوان کرد و افزود: وقتی قیمت تخم مرغ در مرز بالای ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن صرفه اقتصادی ندارد، پیش از این برخی تولیدکنندگان به دلیل تولید مازاد، حاضر بودند حتی با زیان نیز صادرات را انجام دهند چرا که محصول روی دست آنان مانده بود.

قیمت تخم مرغ در میادین شهرداری تهران اعلام شد

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با هدف حمایت از خانوار و سهولت در خرید، همچنان محصولات را با نرخ پایین‌تر نسبت به سایر مراکز فروش عرضه می‌کند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت تخم مرغ به شرح زیر اعلام شده است؛

تخم مرغ پوست قهوه‌ای غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی شانه‌ای ۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان

تخم مرغ پوست قهوه‌ای غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان

تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر شانه ۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان

تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت مرغ ریزش کرد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کاهش یافته است.

ایوب فصاحت با بیان اینکه بدلیل کاهش تقاضا و عرضه مناسب، قیمت تخم مرغ رو به پایین است، اظهار داشت: قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ داخلی که با قیمت ۴۳ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد، با ۱۲۰۰ تومان کاهش به قیمت ۴۱۸۰۰ تومان رسید.

وی افزود: هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ وارداتی نیز که با قیمت ۳۹۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد، با ۱۲۰۰ تومان کاهش، ۳۸۳۰۰ تومان به شهروندان عرضه می شود.

تاثیر کاهش تقاضا بر روی قیمت تخم ‌مرغ

مرغ و تخم‌مرغ در لیست اولین کالاهایی بودند که بعد از حذف ارز ترجیحی قیمت آن چند‌برابر شد، اما حالا و پس از گذشت بیشتر از یک‌ماه از آن زمان، بازار تخم‌مرغ به سمت دیگری رفته است.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری به کیلویی ٢٧‌هزار‌تومان رسیده است، گفت: «ارز ترجیحی در زمان اوج تولید حذف شد؛ این در حالی است که قیمت تمام‌شده تولید این کالا حدود ۴٣‌هزار‌تومان است.‌»

قیمت تخم مرغ کاهش یافت | قیمت تخم مرغ امروز

ناصر نبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور در مورد اینکه آیا در چنین شرایطی دولت مازاد تخم‌مرغ را از تولیدکنندگان خریداری نمی‌کند؟ به خبرگزاری مهر گفت: «دولت اعلام‌کرده هر کیلوگرم تخم‌مرغ را درب سردخانه ٣١‌هزار‌تومان خریداری می‌کند، درحالی‌که با احتساب هزینه حمل و کارتن قیمت تخم‌مرغ ٣١‌هزار‌تومان تمام می‌شود، بنابراین مرغدار ترجیح می‌دهد آن را همان کیلویی ٢٧‌هزار‌تومان بفروشد، ضمن اینکه دولت اعلام کرده در خرید توافقی تخم‌مرغ مازاد، ۴۵ روز بعد از خرید مطالبات تولیدکنندگان تسویه می‌شود.‌»

نبی‌پور همچنین با اشاره به قیمت بالای نهاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دامی گفت: «مرغداران توان خرید نهاده را ندارند و اکثرا از ذخایر موجود در مرغداری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده می‌کنند.‌» البته وی پیش‌بینی کرد که در تیر و مرداد این ذخایر به اتمام برسد و تولیدکنندگان مجبور به خرید نهاده جدید شوند.

نبی‌پور در پایان با اشاره به اینکه حذف ارز ۴٢٠٠‌تومانی زمانی اتفاق افتاد که میزان تولید بسیار زیاد بود، گفت: «شاید بتوان گفت تولید در بالاترین سطح خود در تاریخ صنعت مرغ تخم‌گذار و روزانه حدود ٣٣٠٠ تن بود و البته در کنار این مساله با کاهش تقاضا از سوی مردم مواجه هستیم که همه این عوامل منجر به کاهش قیمت شده است.‌»

قیمت تخم مرغ از نرخ مصوب عبور کرد

قیمت تخم مرغ در بازار تهران از نرخ مصوب عبور کرده و هر شانه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می رود و در برخی مناطق تهران هم خبرهایی از شانه ۱۰۰ هزار تومان به گوش می‌رسد.

به گزارش فارس، فروشندگان تخم مرغ را در بازار بیش از نرخ مصوب می‌فروشند در حالی که به قیمت پایین تری از تولیدکننده می‌خرند.

قیمت تخم مرغ در بازار تهران از نرخ مصوب عبور کرده و هر شانه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می رود و در برخی مناطق تهران هم خبرهایی از شانه ۱۰۰ هزار تومان به گوش می رسد.

گزارش میدانی از منطقه ۱۹ تهران حاکی است که قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است که البته این قیمت در مناطق بالاتر، بیشتر می شود، قیمت دانه‌ای تخم مرغ هم ۳ هزار تومان است.

پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، ستاد تنظیم بازار قیمت هرشانه تخم مرغ ۳۰ عددی با وزن ۱.۹ کیلوگرمی را ۷۶ هزار تومان تعیین کرد و تا یکی دو هفته پیش حتی پایین تر از نرخ ستاد مصوب به فروش می رفت اما مدتی است که از نرخ تعیین شده گرانتر شده است.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ واقعی ۳۰ درصد اختلاف دارد.

آن‌طور که پیداست قیمتی که تولید کننده می فروشد پایین است اما وقتی پای این تخم مرغ‌ها به بازار می‌رسد قیمت گرانتری به فروش می‌رود .

کاشانی اظهارکرد: هم اکنون هر شانه ۲ کیلویی با نرخ ۸۰ هزار تومان و ۱.۹ کیلوگرمی ۷۵ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد و فروش با نرخ بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها