قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه سوم مرداد ۱۴۰۱

قیمت سکه در بازار چند؟ | جدول قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۴۰۸۹

قیمت سکه کاهش یافت. قیمت سکه نوسان دارد. آخرین قیمت سکه را در جدول زیر مشاهده کنید. روند کاهشی قیمت سکه ادامه خواهد داشت. نرخ دلار چه تاثیری در قیمت سکه دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (سوم مرداد ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۲۸ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۷هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.750.000
سکه تمام طرح قدیم  14.300.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی

5.150.000

سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی  یک هزارو728 دلار و 15 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.352.700

پیش‌بینی قیمت سکه امروز۳ مرداد

با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در روز گذشته پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد هم روند کاهشی در پیش بگیرد.

قیمت طلا و سکه این روزها از مذاکرات وین دلسرد شده و دیگر تبعیت چندانی از این رویداد مهم سیاسی ندارد، به گونه‌ای در روز گذشته بازار طلا و سکه در آرامش نسبی قرار داشت، از این رو برخی از کارشناسان معتقد هستند که قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد هم در مدار نزولی قرار می‌گیرد.

.در ابتدای هفته جاری در حالی نرخ تورم اعلام شد که شاهد افزایش این نرخ کمرشکن بود، بنابراین در شرایطی که نرخ تورم افزایش می‌یابد، بالا رفتن قیمت‌ها در چنین شرایطی بسیار محتمل خواهد بود.

نقش دلار در قیمت سکه

دلار تاثیر بسزایی در قیمت‌گذاری قیمت طلا و سکه دارد. از این رو در شرایطی اخبار چندان خوشایندی از مذاکرات به گوش نمی‌رسد احتمال گرانی معنادار قیمت دلار و در نهایت بزرگ شدن حباب طلا و سکه وجود دارد.

روزگذشته در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۱۰۰ تومان، ربع سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۲۸ دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۷ هزار و‌ ۵۴۵ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان اعلام شده است.

با توجه به تعطیل بودن بازارهای جهانی و همچنین مسکوت ماندن مذاکرات وین پیش بینی می‌شود امروز ۳ مرداد قیمت با افزایش همراه نباشید و آرامش نسبی در بازار طلا و سکه حاکم خواهد بود.

قیمت سکه به کانال 15 میلیون باز می گردد؟

به باور تحلیلگران در صورتی که نرخ دلار آرایش صعودی به خود بگیرد، قیمت سکه هم می تواند به بالای کانال ۱۵ میلیون تومان برسد

به گزارش اقتصادنیوز ، سکه بازان روز گذشته توان مقاومت در برابر کاهش قیمت را نداشتند و فلز گران بهای داخلی با کاهش قیمت دلار پایین آمد.‌

قیمت سکه عصر دیروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله شد.ارزش ذاتی سکه هم در یک قدمی کانال ۱۳ میلیون تومان قرار گرفته است و حباب سکه در محدوده ۱۴ درصد بود.

به باور تحلیلگران در صورتی که نرخ دلار آرایش صعودی به خود بگیرد، قیمت سکه هم می تواند به بالای کانال ۱۵ میلیون تومان برسد.از نظر فعالان بازار سکه رسیدن دلار به کانال جدید می تواند انتظارات صعودی در بین سکه بازان را تقویت کند.

در شرایط فعلی قیمت دلار با سقف جدید مقاومتی تقریبا ۳۰۰ تومان فاصله دارد.از نیمه دوم تیر ماه تا کنون بازار ارز شاهد تلاش‌های بی‌نتیجه دلار در جهت عبور از سقف جدید خود بوده است. عده ای از سکه بازان می گفتند در صورتی که این سقف بشکند به دنبال آن قیمت سکه هم افزایش پیدا خواهد کرد.

ریزش قیمت سکه در بازار

قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر مثقال طلا امروز با کاهش ۲۱هزار تومانی به ۵ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورده است.

در بازار فلزات گرانبها، هر قطعه سکه امامی با کاهش ۳۷ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، دوم مردادماه ۱۴۰۱ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی)

۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان

یورو

۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۱۴ میلیون و ۸۰ هزار تومان

سکه امامی

۱۴ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان

نیم سکه

۸ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان

ربع سکه

۵ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان

سکه گرمی

۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها