تداوم خشونت های مسلحانه در آمریکا

تیراندازی در تگزاس 2 کشته، 3 زخمی برجای گذاشت

چهار کشته در تیراندازی در یک مرکز خرید در ایندیانا آمریکا گزارش شده است.
کد خبر: ۱۳۷۳۴۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، منابع خبری آمریکا به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند که در تیراندازی در یک مرکز خرید در نزدیکی ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا آمریکا، چهار نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، فرد مهاجم توسط فرد مسلح دیگری در مرکز خرید هدف گلوله قرار گرفت.

پیش از این رسانه‌ها از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن سه نفر خبر داده بودند.

جزئیات این حادثه فاش نشده است، اما مشخص است که مهاجم یک تفنگ با چندین خشاب داشته است. شاهدان می‌گویند که صدای ۲۰ تا ۳۰ گلوله شنیده اند.

پلیس در حال حاضر در حال بازرسی از محل تیراندازی است.

پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیراً نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالیست لابی پرقدرت اسلحه سازی در آمریکا که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ پیشتر اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است و این موضوع چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای می‌گذارد. قدرت و نفوذ لابی‌های کارخانجات تولید سلاح در لایه‌های قدرت آمریکا، از مهمترین دلیل انفعال در مقابل کشتارهای کور و بی‌توجهی به به‌روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها