تداوم خشونت های مسلحانه در آمریکا

تیراندازی در تگزاس 2 کشته، 3 زخمی برجای گذاشت

در حادثه تیراندازی در شمال ایالت تگزاس، دست‌کم دو نفر کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۷۲۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، اداره پلیس شهر «هالتوم» ایالت «تگزاس» امروز (یکشنبه) گزارش کرد که در یک حادثه تیراندازی در شهرهالتوم واقع در شمال تگزاس، دست‌کم دو نفر کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش کرد، حادثه تیراندازی در شمال تگزاس اواخر شب گذشته (شنبه) زمانی اتفاق افتاد که یک زن میانسال با 911 تماس گرفت و از وقوع یک حادثه تیراندازی خبر داد.

نیروهای پلیس با تجهیزات کامل به محل حادثه رسیدند و جستجو برای بازداشت فرد مظنون را آغاز کردند و در این میان سه مأمور پلیس با شلیک فردی مسلح در یک مایلی محل استقرار نیروهای پلیس، دچار جراحات سطحی شدند.

بر اساس این گزارش، یک زن درون یک خانه به همراه یک مرد در راهرو خانه مورد نظر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند. زن میانسالی که با 911 تماس گرفته بود، دچار جراحات سطحی شده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مسلح این حادثه پس از به راه انداختن این خونریزی، به ضرب گلوله خودکشی کرد.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد.

در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

با وجود آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها