رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه؛

حالِ جنگل‌های کرمانشاه فعلا خوب است

مسئول بهداشت معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری روزانه 20 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۲۹۰۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  محسن عبدی ، با اشاره به خطرات وجود سگ های ولگرد در سطح شهرها گفت: امکان حمله و آسیب زدن این حیوانات به افراد و بویژه کودکان وجود دارد و در همین راستا برنامه جمع آوری آنها بصورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

عبدی با اشاره به زنده گیری سگ های ولگرد گفت: در حال حاضر روزانه 20 قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع آوری و تحویل پناهگاه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گشت زنی نیروهای شهرداری برای جمع آوری این حیوانات، شهروندان هم در صورت مشاهده این حیوانات در سطح شهر می توانند با شماره 137 تماس گرفته تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

این مسئول با اشاره به وجود پناهگاه سگ های ولگرد در سطح شهر کرمانشاه گفت: خوشبختانه کرمانشاه دومین استانی بود که اقدام به ساخت پناهگاه برای نگهداری سگ های ولگرد کرد و در حال حاضر این حیوانات پس از زنده گیری در سطح شهر کرمانشاه به این پناهگاه آورده می شوند.

مسئول بهداشت معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به عقیم سازی سگ های ولگرد در این پناهگاه گفت: هزینه عقیم سازی هر حیوان حدود 230 هزار تومان می شود که بخشی از آن از طریق کمک های مردمی و بخشی هم از طریق کمک های کارگروه حیوانات ناقل بیماری در شهرستان و استان تامین می شود.

وی افزود: نگهداری این حیوانات هزینه های دیگری هم دارد و بخشی از غذای آنها با همکاری کشتارگاه ها تامین می شود.

این مسئول با اشاره به ساخت پناهگاه دیگری برای نگهداری این حیوانات گفت: با توجه به افزایش تعداد سگ های ولگرد نیاز به ساخت یک پناهگاه جدید وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته به زودی احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: این سگ های ولگرد پس از عقیم سازی به افرادی که سگ نگهبان نیاز دارند بصورت رایگان به شرط نگهداری مناسب تحویل می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها