رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

فعالیت پیشگیری از اعتیاد امسال بر روی محلات آسیب خیز انجام می شود/فقط با یک تماس افراد آسیب پذیر به مرکز مشاوره معرفی می شوند

اولین نشست مشترک منطقه ای معاونین پیشگیری سازمان بهزیستی و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ویژه غرب کشور با حضور دکتر فرهاد اقطار سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی و دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بعد از ظهر دوشنبه « ۱۳تیر ماه ۱۴۰۱» در سالن همایش‌های شهید یاری بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۳۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ ماریت قازاریان «رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور» در این مراسم، اظهار کرد: تمرکز فعالیت های پیشگیری از اعتیاد در سال جاری بر روی محلات آسیب خیز می باشد که تنوعی از فعالیت ها از جمله آگاه سازی آموزش ارجاع توانمندسازی و غیره در آن مورد تاکید قرار می‌گیرد.


قازاریان افزود: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای رده‌های سنی مختلف و گروه‌های در معرض خطر اجرا می شود و به منظور اجرای مناسب برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور اعتباراتی برای کل استانهای کشور در نظر گرفته شده است.


به گفته این مسئول، در صورت افزایش اعتبارات برنامه ها به طور وسیع تر قابل اجرا می باشد.

ماریت قازاریان «رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور» در این مراسم، اظهار کرد: تمرکز فعالیت های پیشگیری از اعتیاد در سال جاری بر روی محلات آسیب خیز می باشد که تنوعی از فعالیت ها از جمله آگاه سازی آموزش ارجاع توانمندسازی و غیره در آن مورد تاکید قرار می‌گیرد.

همچنین دکتر فرهاد اقطار« سرپرست معاونت پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور» ۵٪ افراد جامعه را دچار اعتیاد دانست و افزود: ۹۵٪ افراد از اعتیاد سالم هستند، سایت ما این است برنامه ها بیشتر به سمت پیشگیری برود.


دکتر اختار افزود: افراد قبل از معتاد شدن لازم است آگاه شوند، تخریب افراد در پیشگیری کمتر است، برای این منظور امسال درگاه پیامکی، اینترنتی و ...فعال می باشد.


سرپرست معاونت پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر در خاتمه سخنانش گفت: تنها با یک تماس خانواده ها افراد آسیب پذیر به مرکز مشاوره بهزیستی معرفی میشوند.


در ادامه، دکتر فرحناز محمدی« ریاست بهزیستی استان کرمانشاه» ضمن خیر مقدم به حضور مدعوین، هدف از برگزاری این نشست را نقد و بررسی برنامه های پیشگیرانه سالهای گذشته و گزینش و انتخاب برنامه های موفق برای سال جاری عنوان کرد و افزود: بومی سازی برنامه‌های پیشگیرانه در بهزیستی مد نظر و در اولویت کارهای ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها