قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز | جدول قیمت گوشت

قیمت گوشت در بازار | قیمت گوشت 13 تیر 1401

قیمت‌های گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز دوشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۱۴۵

قیمت گوشت بارها با تغییر قیمت مواجه شده است. افزایش هزینه تهیه خوراک دام، یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت گوشت بوده است. قیمت گوشت به هر میزان افزایش یابد به دلیل کاهش تقاضا تولید با پس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زدگی روبه‌رو می‌شود که این امر به نفع صنعت و تولیدکنندگان نیست. درحالی در بازار شاهد افزایش قیمت گوشت هستیم که دامداران از مازاد دام و نبود علوفه شاکی هستند و قیمت دام زنده‌ نیز فاصله بسیاری با قیمت گوشت گوسفندی دارد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، بر اساس گزارش میدانی از سطح شهر تهران قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز دوشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می‌شود.

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله

نوع گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم
راسته گوسفندی با استخوان ۱۶۰,۰۰۰ تومان
راسته گوسفندی بی استخوان ۲۴۸,۰۰۰ تومان
ران کامل ممتاز گوسفندی ۱۷۵,۰۰۰ تومان
ران پاک کرده گوسفندی با استخوان ۲۰۸,۰۰۰ تومان
کف دست گوسفندی با ماهیچه ۱۶۰,۰۰۰ تومان
سردست با گردن و ماهیچه گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
دمبالیچه گوسفندی ۹۸,۰۰۰ تومان
نیم شقه سردست گوسفند ۱۳۱,۰۰۰ تومان
گردن گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
شقه لاشه گوسفندی ۱۳۴,۰۰۰ تومان
نیم شقه ران گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
نوع گوشت گوساله قیمت هر کیلوگرم
ران گوساله ۱۶۶,۰۰۰ تومان
سردست گوساله پاک کرده ۱۶۶,۰۰۰ تومان
قلوه گاه گوساله ۱۴۷,۰۰۰ تومان
گردن گوساله ۱۳۰,۰۰۰ تومان
قلم گوساله ۱۶,۰۰۰ تومان
ماهیچه گوساله ۱۳۵,۰۰۰ تومان

قیمت گوشت گوسفندی چند؟

خبر آنلاین نوشت: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بره ماده گوسفندی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

علی اصغر ملکی، از کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در یکماه اخیر خبر داد و گفت: گوشت قرمز بیشتر از هر کالای دیگری روند کاهش قیمت را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: دلیل این اتفاق، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا برای این کالا است.

ملکی گفت: قیمت گوشت گوسفندی در یکماه اخیر روند کاهشی داشته و حدود ۳۰ هزار تومان در این مدت کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم شقه بره ماده گوسفندی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

ملکی ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی نر بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای بازار گوشت رخ دهد؟، گفت: قابل پیش بینی نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد. با توجه به گرمایش هوا و شرایط حاکم بر بازار فعلاً همه چیز در راستای کاهش قیمت هاست.

قیمت گوشت قرمز

دنیای‌ اقتصاد نوشت: گوشت قرمز از جمله خوراکی‌هایی است که در طول یک سال‌اخیر بارها با تغییر قیمت مواجه شده است. افزایش هزینه تهیه خوراک دام، یکی از اصلی‌ترین دلایل این مورد بوده است.

در کنار آن کمبود علوفه، قاچاق گوشت به کشورهای همسایه و مدیریت ضعیف نیز باعث این افزایش قیمت شده است. البته به‌صورت طبیعی قیمت گوشت قرمز بر مبنای تحلیل قیمتی و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که این موضوع نیز تاثیرگذار است.

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران در گفت‌وگوی چند روز پیش خود با «ایرنا» با گلایه از برخی تصمیم‌ها در این حوزه تاکید کرده بود: «برخی تولیدکنندگان و دامداران هستند که در همین فضا نهاده را خریداری و در بازار آزاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشند، بنابراین باید به‌دنبال آرامش بازار باشیم تا دست دلالان کوتاه شود.‌»

قیمت گوشت در بازار | قیمت گوشت 13 تیر 1401

وی ادامه داده بود: «به هر میزان قیمت گوشت قرمز افزایش یابد به دلیل کاهش تقاضا تولید با پس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زدگی روبه‌رو می‌شود که این امر به نفع صنعت و تولیدکنندگان نیست. در بحث تعیین قیمت گوشت قرمز اکنون آنچه به‌دست مصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان می‌رسد، بیش از قیمت واقعی است، درحالی‌که به دلیل کاهش تقاضا نیز هر کیلوگرم دام‌زنده سبک مرغوب با قیمت کیلویی ۷۰‌هزار‌تومان به‌فروش می‌رسد که هر کیلوگرم لاشه گوشت قرمز به‌طور میانگین باید بین ۱۱۰ تا ۱۴۰‌هزار‌تومان باشد.‌»

کاهش قیمت گوشت منجمد دولتی در بازار

ايسنا نوشت: در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد از فردا هر کیلو گوشت منجمد گوساله با قیمت ۹۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوسفند با قیمت ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شود.

محمد مخبر با اشاره به نوسان قیمت برخی اقلام در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان، بر نظارت دقیق بر بازار تاکید کرد و خواستار پیگیری و حساسیت بیشتری در این زمینه شد.

معاون اول رییس جمهور گفت : افزایش قیمت سالانه محصولات و کالاهای مختلف ساز و کار مشخصی دارد و نباید اجازه دهیم کالایی خارج از چارچوب‌های قانونی افزایش قیمت داشته باشد.

وی از دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه خواست تا در اسرع وقت راهکارهای لازم را برای کنترل نوسان قیمت در برخی از کالاهای اساسی مرتبط با ماه مبارک رمضان به کار بسته و گزارش آن را ارائه کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش‌های مطرح شده در جلسه مبنی بر تخلف برخی شرکت‌های تولید قند و شکر، از وزرای دادگستری و جهاد کشاورزی خواست شرکت‌های متخلف که تولیدات سال گذشته را در بازار عرضه نکرده و به دنبال فروش آن با قیمت سال جدید هستند شناسایی و با آنان برخورد شود.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت بازار و قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای منتخب در کشور ارائه و دلایل افزایش برخی اقلام در روزهای اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مسائل مرتبط با حمل و نقل و تاثیر آن بر قیمت کالاها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات موجود اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه در خصوص قیمت گوشت منجمد گوسفند و گوساله بحث وتبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد از فردا هر کیلو گوشت منجمد گوساله با قیمت ۹۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوسفند با قیمت ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شود.

در ادامه این جلسه گزارشی از قیمت فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی با توجه به نوسان قیمت جهانی نفت ارائه و تاکید شد که هرگونه تغییر قیمت نیازمند کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها