خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنان ادامه دارد

۹ زخمی بر اثر تیراندازی در ایالت نیوجرسی

آمریکا روی دور تند خشونت مسلحانه؛

یک کشته و ۵مجروح بر اثر تیراندازی در ویرجینیا

تیراندازی های دسته جمعی که در آمریکا دیگر مختص زمان و مکان خاصی نیست و در روزهای اخیر در این کشور افزایش یافته است، این بار در یک میهمانی در نزدیکی ریچموند در ایالت ویرجینیا جان یک نفر را گرفت و پنج نفر نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۱۳۶۸۸۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد پس از دریافت گزارش هایی از تیراندازی در چسترفیلد در ویرجینا حدود ساعت ۹ و ۳۸ دقیقه جمعه شب (به وقت محلی)، افسران پلیس در محل حاضر شده اند.

هنگامی که پلیس در محل تیراندازی حاضر شده است، یک نفر به دلیل شدت جراحت ناشی از اصابت گلوله جان خود را در محل از دست داده وپنج نفر دیگر به بیمارستان های محلی منتقل شده اند.

به گفته پلیس، دو نفر دیگر نیز در این حادثه مجروح شده اند اما جراحت آنها ناشی از تیراندازی نبوده است. تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

چستر در ۲۴ کیلومتری جنوب ریچموند قرار دارد.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس این آمار، هشت هزار و ۸۵ نفر کشته و ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند که ۱۵۲ کودک در میان کشته شدگان و ۳۱۵ کودک نیز در میان مجروحان این تیراندازی‌ها وجود دارد.

بر پایه این آمار، در این تیراندازی‌ها، همچنین ۵۳۹ نوجوان کشته و یک هزار و ۳۹۹ نوجوان دیگر مجروح شده‌اند.

همچنین ۴۷۲ مورد از تلفات خشونت مسلحانه در دفاع از خود بوده و ۶۱۲ مورد نیز مرگ بر اثر استفاده غیرارادی بوده است.

داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی‌ها در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است.

نرخ روزانه تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی قتل عام ۱۹ کودک دبستانی و دو معلم آنها در تگزاس با اعتراف به سرعت بالای تیراندازی های دسته جمعی در کشورش، خواستار مقابله با لابی اسلحه شده است.

رئیس جمهوری آمریکا خواستار انجام مجموعه‌ای از اقدامات خاص در واکنش به تیراندازی‌های جمعی اخیر در کشورش شده است.

وی از کنگره خواست سلاح‌های تهاجمی را که می‌توانند از خشاب‌ها با ظرفیت بالا استفاده کنند، ممنوع کند و سن خرید اسلحه را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهد.

بایدن در حالی خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می‌رود.

علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید لابی «انجمن ملی سلاح» موسوم به NRA در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته کارشناسان داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می‌رود و کنترل آن از دست خارج شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها