رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه؛

حضور کرمانشاه در لیگ برتر بسکتبال 3*3

کرم احمدیان، بااشاره به برنامه ریزی فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر بسکتبال 3*3 اظهار کرد: این رقابت ها بزودی با حضور 61 تیم در قالب چهار منطقه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه از حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال 3*3 خبر داد.

وی ادامه داد: در این رقابت ها یک تیم هم از کرمانشاه حضور دارد که قرار است در گروه تیم های منطقه سه به میزبانی تبریز به مصاف حریفان برود.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه تصریح کرد: پس از پایان این رقابت‌ها، 16 تیم برتر راهی سوپرلیگ بسکتبال 3*3 می شوند، 16 تیم دوم به لیگ دسته اول می روند و مابقی تیم‌ها هم حذف می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روزافزون رشته بسکتبال 3*3، افزود: باتوجه به المپیکی بودن و هیجان زیادی که این رشته دارد، روز به روز تعداد علاقمندان به آن در دنیا در حال افزایش است. براین اساس ما نیز توجه به توسعه این رشته را بصورت جدی در دستور کار قرار داده ایم و سال گذشته هم مسابقات استانی آن برگزار شد.

وی نبود زمین تخصصی را از مشکلات و خلاء های مهم این رشته در استان برشمرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر برای این رشته زمین تخصصی نداریم، هرچند که در زمان شهردار پیشین کرمانشاه رایزنی هایی را با ایشان داشتیم و موافقت احداث یک زمین 3*3 را در منطقه شش شهرداری گرفتیم، اما متاسفانه با تغییر مدیریت شهرداری دوندگی های ما بی ثمر ماند.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه اضافه کرد: از چندماه پیش دوباره پیگیری های خود را آغاز کرده ایم و با رایزنی هایی که با چند عضو شورای شهر داشتیم، قول مساعد دادند تا در پارک لاله  کرمانشاه یک زمین 3*3 احداث شود.

وی یادآورشد: علاوه بر این زمین، در تلاشیم تا با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان در مجموعه ورزشی 15 خرداد هم یک زمین اختصاصی برای این رشته داشته باشیم.

به گفته این مسئول ورزشی، با احداث زمین های بسکتبال 3*3 هیات امکانات و تجهیزات آن را تامین خواهد کرد.

احمدیان در بخش دیگری از سخنانش از حضور دو تیم کرمانشاهی هم در لیگ دسته اول بسکتبال کشور خبرداد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته و کسب مجوز از فدراسیون، قرار است دو تیم – یک تیم آقایان و یک تیم بانوان – را با نام خانه بسکتبال کرمانشاه در لیگ دسته اول داشته باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش آقایان دو تیم در لیگ دسته اول داشتیم  و امیدواریم امسال هم با حضور بخش خصوصی دوباره شاهد حضور دو تیم از کرمانشاه در این لیگ باشیم.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها