یادداشت اختصاصی رئیس سازمان بازرسی در جام جم

عزم جدی برای در هم شکستن ساختار‌های فسادزا

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: ۱۷ نفر از مدیران و کارمندان متخلف این استان سال گذشته به محاکم قضایی و ۴۴ نفر به هیات رسیدگی به تخلفات بدوی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۶۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشید زاده در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: ۹۰ فقره بازرسی از دستگاه های اجرایی استان سمنان در سال گذشته منجر به ارائه ۷۴ فقره گزارش اصلاح امور شد که طبق قانون دستگاه اجرایی موظف به اجرای گزارش اصلاح هستند.

وی افزود: ۱۳ فقره گزارش کیفری و ۳۶ فقره گزارش تحویل اداری سال گذشته صادر شد و در مجموع ۱۷ نفر به دادسرا و ۴۴ نفر به هیات رسیدگی به تخلفات بدوی معرفی شدند.

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: قوانین و مقررات جزو تخلفات اداری محسوب می‌شود و بدون اغماض با تخلفات اداری برخورد و در مقابل از مدیران پاکدست حمایت می‌شود.

وی افزود: دستگاه اجرایی و اداری که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند مشمول نظارت و بازرسی از سوی اداره‌کل بازرسی استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین در دستگاه‌های دولتی و اجرایی و دستگاه‌های خدمات‌رسان برعهده اداره‌کل بازرسی استان سمنان است.

رشیدزاده تصریح کرد: بازرسی‌ها با هدف اصلاح‌امور و حفظ حقوق دولت و شهروندان انجام می‌شود و کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی که مرتکب تخلف یا جرم شوند به منظور برخورد برابر قانون به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور، اصلاح نظام برنامه‌ریزی را در دستور کار قرار داده است و نظارت به شکل مسئله ‌محور انجام می‌شود.

وی ادامه داد که بیش از ۴۵ مورد هشدار کتبی و شفاهی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم صادر شد و در این بین طی یکی از پرونده‌ها ۲۷ میلیارد ریال سوء جریان مالی با کمک بازرسان سازمان بازرسی کشف و رسیدگی شد.

رشیدزاده یادآور شد: بیش از سه هزار مورد اعلامات و شکایات مردمی در سامانه اداره‌کل بازرسی استان سمنان طی ۲ سال گذشته ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: فراوانی شکایت مردمی گزارش شده به این اداره‌کل مربوط به شهرداری‌ها بوده است.

رشیدزاده خاطرنشان کرد: فساد در دستگاه‌های اجرایی در دنیا پیچیده شده است و رویکرد سازمان بازرسی‌ شناسایی گلوگاه‌های فساد و دستگیری متخلفان به منظور مبارزه با فساد است.

وی با تاکید بر تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید افزود: سال گذشته ۳۵ واحد راکد با تلاش مسوولان و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.

رشیدزاده خاطرنشان کرد: ۱۱۱قرارداد واگذاری زمین به مساحت ۳۸۵ هزار مترمربع که به نتیجه نرسیده بود و متقاضیان فعالیتی نداشتند، با کمک دستگاه قضا لغو قرارداد شد و به متقاضیان جدید واگذار گردید.

وی با اشاره به تنش آبی در استان سمنان، یادآور شد: اداره‌کل بازرسی استان با همراهی آب منطقه‌ای استان برای گرفتن موافقت وزارت نیرو به منظور تخصیص آب برای واحدهای فرآوری معدنی تلاش کرد و با تخصیص منابع آبی از خام‌فروشی جلوگیری و موجب مهاجرت معکوس و اشتغالزایی در استان سمنان فراهم گردید.

رشیدزاده بیان کرد: برخی مصوبه های شورای اسلامی شهرها موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شود و اداره‌کل بازرسی استان سمنان سال گذشته با گزارش ۹ فقره از این مصوبات به دیوان عدالت موجب ابطال شد.

رشیدزاده تصریح کرد: سال گذشته ۹۹ مورد و سه ماه نخست امسال ۲۱ مصوبه خلاف قانون از مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای استان شناسایی و به دیوان عدالت اداری برای ابطال اعلام شد.

وی یادآور شد: طی بررسی اداره‌کل بازرسی استان سمنان ۴۵۹هزار متر مربع اراضی شهری با مالکیت دولت حفظ شد و در حوزه کشاورزی نیز ۱۱۲ هزار هکتار اراضی ملی رفع تصرف و به مالکیت دولت درآمد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان سمنان گفت: بانک اطلاعاتی از مدیران استان تشکیل شده و براساس عملکرد تشویق می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها