مدیر کل بازرسی استان یزد :

سال گذشته یک هزارو 913 مورد شکایت و گزارش فساد وارد سازمان بازرسی یزد شده است

یزد - مدیر کل بازرسی استان یزدبا بیان اینکه نظارت بردستگاه های دولتی و سازمان های عمومی و غیر دولتی وظیفه سازمان بازرسی است گفت : در یک سال گذشته بیش از یک هزارو 913 مورد شکایت و گزارش فساد وارد سازمان شده است .
کد خبر: ۱۳۷۱۳۵۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، حجت الاسلام اکبرطالبی درنشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهارداشت: نظارت بردستگاه های دولتی و سازمان های عمومی و غیر دولتی وظیفه سازمان بازرسی است و یکی از روش ها ی نظارتی سازمان بازرسی با توجه با محدویت های رایج ، اهتمام به نظارت همگانی بوده  که در این زمینه ، نقش رسانه ها می تواند بسیار حیاتی باشد و رسانه ها نقش هدایت گری مردم و ایجاد امید و امنیت درجامعه را برعهده دارند وما اعتقاد داریم رسانه ها همواره نقش فرهنگی، اجتماعی ، امنیتی و اقتصادی را در جامعه ما دارد .

وی افزود: در یک سال گذشته بیش از یک هزارو 913 مورد شکایت و گزارش فساد وارد سازمان شده  که شامل 621 مورد شکایت و یک هزارو 292مورد گزارش فساد بوده و عمده فسادهای گزارش شده مربوط به دستگاهایی مانند شهرداری وادراه کل ثبت اسناد می باشد که اغلب به دلیل فراوانی مراجعات مردم به این دستگاه ها بوده است .

برگزاری 24حلسه اقتصاد مقاومتی درسازمان بازرسی

 طالبی ازبرگزاری 24حلسه اقتصاد مقاومتی درسازمان بازرسی استان خبرداد وگفت : این جلسات 209مصوبه داشته که درمجموع موجب تثبیت و ایجاد فرصت شغلی برای 44هزارو 516 نفر از کارگران واحد های تولیدی در استان شده است.

وی برخی ازپرونده های ورودی این سازمان در استان و کشور را تاثیر گذارخواند و از ان جمله به موضوع « اخذ  کارمزد هزینه نگهداری و وصول و ریسک عدم وصول اسناد درتسهیلات خرید دین» اشاره کرد وگفت : بر اساس این اقدام یک درصد از تسهیلات بانک های کشور از وام گیرنده به صورت غیر قانونی اخذ می شد به طوری که بررسی های سه ساله این سازمان ، در این مدت 2میلیارد و 583میلیون ریال در یافت غیر قانونی ازمردم اتفاق افتاده بود که 220میلیارد ریال تنها درحوزه استان یزد بود لذا با ابلاغ بانک مرکزی به سراسرکشوراین دریافتی ها در دستوربرگشت به حساب افراد قرار گرفت .

طالبی در مورد حادثه خروج قطار مشهد - یزد نیزگفت: این حادثه در حوزه نظارتی استان اتفاق نیفتاده لذا موضوع از سوی استان خراسان جنوبی پیگیری می شود ولی در عین حال از سوی مسئولان استان نیز پیگیری می شود.

برخورد با مسببان حادثه سیل 

مدیر کل بازرسی استان در خصوص علل وقوع سیل اردیبهشت سال جاری و برخورد با مسببان نیز گفت : موضوع را با هماهنگی دادستانی و به طورهمزمان در سازمان باررسی دنبال کردیم که با توجه به ارائه گزارش دادستان آن را با گزارش بازرسی تطبیق خواهیم داد و با وجود برخورد دادسرا با مسببان و مقصران، در این خصوص اگر ترک فعلی در این حوزه صورت گرفته باشدبا مسببان و خاطیان برخورد خواهد شد.

وی در مورد معاملات غیر قاونونی در منطقه کاریز بوم یزد تصریح کرد: از بدو ورود به استان یزد در سال 92 به موضوع موسسه کوثر و کاریز بوم  با توجه به اینکه زمین این منطقه جزو منابع ملی است ورود کردیم و یکسری اقدامات هم نیز صورت گرفته است . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها