قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای، امروز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران با ۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۳۶

قیمت مرغ در بازار کیلویی چند؟ قیمت مرغ امروز افزایش یافت. افزایش قیمت مرغ باعث می شود تا این فراورده گوشتی به تدریج از سفره مرد غیب شود. علت افزایش قیمت مرغ امروز در بازار چه بود؟ قیمت مرغ بر اساس نرخ مصوب چقدر است؟.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران با ۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

عنوان قیمت به تومان
مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۵,۵۰۰
ران مرغ بدون پوست، بدون دنبالچه چربی سر ساق ۶۳,۵۰۰
مغز ران بدون پوست، بدون استخوان ۶۸,۵۰۰
ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۷۶,۰۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۷۸,۴۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۷۶,۵۰۰
ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه شش، گردن، بال ۷۰,۰۰۰
فیله مرغ ۹۹,۷۰۰

قیمت مرغ در بازار

ايسنا نوشت: قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که حدود یک هفته پیش قیمت آن در بازه ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود.

مهدی یوسف‌خانی - رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران - نیز در این باره به ایسنا گفت: قیمت مرغ از ابتدای هفته افزایش یافته و به کیلویی حدود ۵۵ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مرغ به اندازه نیاز وجود دارد و هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با وجود این افزایش قیمت اما هنوز مرغ به قیمت مصوب آن یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نرسیده و حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان کمتر است و بایستی به قیمت مصوب برسد.

قیمت مرغ کیلویی چند؟

تسنیم نوشت: بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در بازار۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در سال گذشته تا ۴۵ افزایش یافته بود و ۱۴ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب ۳۱ هزار تومانی خود به فروش می رسید، در یک ماه گذشته بازار آرامی را سپری می‌کند و حتی کمی زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ که در هفته های قبل تا ۲۷ هزار تومان نیز کاهش یافته بود اکنون حدود ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد و به صورت فراوان در دسترس مردم است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵۷ هزار تومان و گوشت گوسفندی به صورت شقه نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان است. گوشت منجمد گوسفندی نیز درحالی باید به قیمت مصوب ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان به فروش برسد ۱۲۷ هزار تومان عرضه می شود یعنی حدود ۴۵ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

تخم مرغ نیز بازار آرامی را سپری می‌کند به طوری که هر شانه ۳۰ عددی از این محصول حدود ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود و حتی تخم مرغ های بسته بندی نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

قیمت مرغ ۸ هزار تومان زیر نرخ مصوب

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ در عمده فروشی‌ ها هر کیلو ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها ۸ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

یوسف‌ خانی از توزیع روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی به نرخ مصوب خود برسد که در صورت افزایش قیمت مرغ، نرخ سایر مشتقات هم تغییر می‌کند.

یوسف‌خانی می‌گوید: در شرایط کنونی مازاد تولیدی در بازار نیست که به بازارهای هدف صادر شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۹۵ هزار و فیله مرغ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است.

با مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا منجر به فروش مرغ کمتر از این نرخ در بازار شد.

علی رغم آنکه مدیرعامل اتحادیه مرغداران می‌گویند که قیمت مرغ گرم سنخیتی با نرخ مرغ زنده ندارد، اما اتحادیه پرنده و ماهی نرخ مرغ گرم را تابعی از فروش مرغ زنده شب قبل به کشتارگاه اعلام‌ می‌کند.

افت قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ کاهش قابل‌توجهی در بازار داشته است به‌طوری که قیمت این محصول در میدان بهمن تهران (عمده) به ۲۳هزار تومان، سطح شهر۳۰هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار ۲۶۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، با افزایش جوجه‌ریزی در سال گذشته، این روزها عرضه مرغ در بازار افزایش و قیمت آن کاهش یافته است. قیمت فروش مرغ در میدان بهمن تهران و به‌صورت عمده به 23 هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز به 26600 تومان کاهش یافته است.

بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر تهران نیز به‌قیمت 30 هزار تومان به فروش می‌رسد، هرچند در برخی از محلات این محصول با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این ارتباط اظهار داشت: با توجه به عرضه مازاد مرغ در بازار، خرید توافقی این محصول برای جلوگیری از ضرر مرغداران آغاز شده است و مرغداران می‌توانند هر کیلوگرم مرغ را با قیمت 30 هزار تومان و 33660 تومان برای مرغ آرین به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند.

با توجه به افزایش عرضه مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام عرضه مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم 20 هزار تومان در بازار برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت و ضرر و زیان مرغداران را متوقف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها