استفاده از کانتینر مسکونی به عنوان یک خانه مسکونی مناسب است؟

امروزه به دلیل پیشرفت در زمینه ی علم و فناوری و تکنولوژی، کاربری کانتینر مسکونی رو به افزایش است. دلیل این که خانه کانتینری امروزه مورد توجه افراد زیادی گرفته است، مقاومت بالا، سهولت در اجرا و نصب آن و امکان جا به جایی راحت و طول عمر بالای آن می باشد.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۰۰

مجموعه ی کانتین سیتی بهترین گزینه برای رسیدن به آرزوی خانه دار شدن از طریق سازه ای مطمئن می باشد. خانه های کانتینری دارای طراحی های مدرن و بسیار خلاقانه هستند. این کانتینرها به دلیل این که از مزایای زیادی برخوردار می باشند، توانسته اند طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نمایند.

استفاده از کانتینر مسکونی به عنوان یک خانه مسکونی مناسب است؟

کانتینر مسکونی

 

کانتینر مسکونی چیست؟

کانتینر مسکونی در واقع یک سازه ی پیش ساخته است که هدف اصلی از ساختن و طراحی آن، برای سکونت افراد می باشد. این کانتینر ها از کاربری زیادی برخوردار هستند و از آن ها می توان در امور مختلف و به شیوه های گوناگون استفاده کرد. کانتینر های مسکونی از انواع مختلف و گوناگونی برخوردارند. این کانتینرها از نظر اندازه با یکدیگر فرق دارند و در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. کانتینر های مسکونی در مجموعه کانتین سیتی با طراحی های گوناگون و مصارف کاربردی زیادی وجود دارد که به وسیله ی معماران و مهندسان خبره طراحی می شوند. مجموعه کانتین سیتی با توجه به ویژگی های اقلیمی کشور و یا منطقه ای که قرار است کانتینر مسکونی اجرا و نصب شود، اقدام به طراحی و تولید آن می کند.

استفاده از کانتینر مسکونی نیاز به طی کردن مسائلی در ارتباط با گرفتن مجوز ساخت و ساز و پروانه ی ساخت را ندارد. البته این سازه ها و کانتینر های مسکونی زمانی مستلزم اخذ پروانه نیستند که سازه ی پیش ساخته شده به فوندانسیونی وصل نباشد و قابلیت جا به جایی را داشته باشند. ارگان های مربوطه استفاده از این کانتینر ها را به جای ساخت و ساز مجاز  اعلام کرده اند. ولی کانتینرهای دوبله و یا متراژ بالا مستلزم اخذ مجوز هستند و از قاعده ی معافیت پیش ساختگی مستثنی بوده و نیاز به انجام مراحل اداری و صدور پروانه را دارند.

تاریخچه ی کانتینر مسکونی به این صورت است که، کانتینرهای مسکونی برای اولین بار در کشورهای اروپایی طراحی و ساخته شده اند. بعد از مدت زمانی این کانتینرها مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و کم کم وارد کشورهای آسیایی شد.  

استفاده از کانتینر مسکونی به عنوان یک خانه مسکونی مناسب است؟

مراحل اجرای کانتینر مسکونی

انواع خانه های کانتینری

انواع خانه های کانتینری  بر اساس ابعاد و اندازه به شرح زیر می باشند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی دارند و در امور متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • کانتینر مسکونی دوبلکس: این کانتینر ها از ابعاد کوچکتری برخوردار هستند ولی در عوض دارای دو طبقه می باشند. به این صورت که دو کانتینر در ابعاد کوچک و متفاوت بر روی هم قرار می گیرند. سپس با ستون های محکم آن ها را در جای خود ثابت نگه می دارند. این دو کانتینر به وسیله ی یک راه پله به هم وصل می شود، معمولا در این کانتینر ها اتاق ها در طبقه ی بالا قرار می گیرد تا چشم انداز و منظره ی زیبا داشته باشند. در این کانتینرها نگران کمبود جا نخواهید بود و خیلی راحت می توانید همه ی لوازم موردنیاز خود را در کانتینر جای دهید.
  • کانتینر خانه دو قلو: این کانتینر همان گونه که از نام آن مشخص است، از دو کانتینر به صورت افقی در کنار هم تشکیل شده است. کانتینر خانه ی دو قلو در اندازه های بزرگ ساخته می شود و مناسب برای افرادی است که قصد خرید کانتینر بزرگ را دارند.
  • خانه کانتینری 40 فوت: کانتینر خانه 40 فوت، یکی از کانتینرهایی است که در اندازه های متوسط برای سکونت افراد طراحی و ساخته شده است. این کانتینر از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار است، به این صورت که مجهز به تمامی امکانات مورد نیاز می باشد. این کانتینر را می توان با هر بودجه ای خریداری کرد، چون از لحاظ هزینه هیچ گونه محدودیتی ندارد.

استفاده از کانتینر مسکونی به عنوان یک خانه مسکونی مناسب است؟

کانتینر مسکونی  دوبلکس

آیا کانتینر به عنوان خانه مسکونی مناسب و مورد تایید می باشد؟

کانتینر مسکونی دارای تمامی امکانات مورد نیاز برای سکونت می باشد. به دلیل مزیت های بسیار زیادی که  این کانتینر نسبت به ساختمان های سنتی دارد، امروزه بیش از پیش مورد استقبال زیاد مشتریان قرار گرفته شده است. کانتینر مسکونی مانند همه ی خانه های تاسیس شده با مصالح ساختمانی از تمامی امکانات مورد نیاز جهت سکونت  و زندگی در آن برخوردار است. طراحی خانه های کانتینری به گونه ای است که فضای کافی برای استراحت را دارد.  

دلیل افزایش تقاضای کانتینرهای مسکونی علاوه بر امکاناتی که دارد، سهولت در نصب آن می باشد. از همه مهم تر به راحتی می توان این کانتینر ها را به محل مورد نظر جا به جا کرد چون قابلیت پرتابل بودن را دارد. تمامی اجزای کانتینر مسکونی به وسیله ی باربری به محل مورد نظر انتقال می یابند. در آن جا متخصصان مجموعه کانتین سیتی  تمامی اجزا را در محل مونتاژ کرده و آماده ی اجرا می کنند.  از دیگر دلایل انتخاب این سازه در ساخت سریع آن با هزینه های مناسب و امکان استفاده بلند مدت  از آن است.  

در ساخت کانتینر مسکونی از ورق های گالوانیزه ی استاندارد استفاده می شود و این ورق ها از پوسیدگی و زنگ زدگی جلوگیری به عمل می آورد. خانه کانتینری عایق سرما، گرما و رطوبت است و قابلیت شست و شو را دارد. این سازه های ساختمانی قابلیت نصب را در همه ی نقاط جغرافیایی با تمامی شرایط آب و هوایی دارند. در برخی از مواقع اگر امکان حمل مصالح ساختمانی به محل وجود نداشته باشد و یا محل مورد نظر دارای شرایط استانداردی نباشد، منطقی ترین روش برای رفع این مشکل استفاده و خرید کانتینر مسکونی است.  این کانتینر ها در تمامی شرایط آب و هوایی قابل اجرا بوده و نیازی به مجوز ساخت و ساز و پروانه ساخت ندارد.

کانتینر مسکونی از چه امکاناتی برخوردار است:

موراد اشاره شده در ذیل مهمترین امکانات کانتینر های مسکونی به شمار می روند :

  1. دسترسی به سیستم گرمایشی و سرمایشی مانند کولر و شوفاژ و...
  2. مجهز به سیستم پیشرفته برق کشی و لامپ های روشنایی
  3. مجهز به سیستم لوله کشی و تاسیسات آب و فاضلاب
  4. پنجره های پی وی سی
  5. سیستم تهویه
  6. سرویس بهداشتی
  7. حمام
  8. آشپزخانه
  9. کابینت
  • کمد دیواری
  • دکوراسیون داخلی
  • منبع و یا مخزن ذخیره آب
  • درب ضد سرقت ورودی
  • دربهای داخلی
  • پوشش سقف
  • دیوار
  • کف سازی به صورت سفارشی

 

استفاده از کانتینر مسکونی به عنوان یک خانه مسکونی مناسب است؟

کانتینر خانه دو قلو

و در آخر ...

به دلیل گران شدن مصالح، افراد کم کم به جای ساخت و سازها با روش های قدیمی اقدام به استفاده از کانتینر های مسکونی می کنند. کانتینر خانه در مقایسه با ساخت و ساز با روش های قدیمی بسیار به صرفه می باشد. از این کانتینر های مسکونی می توان برای ایجاد بنا در باغ ها و ویلاها استفاده کرد. کانتینر مسکونی از تنوع زیادی برخوردار است و مزایا و ویژگی های بسیار زیادی دارد. از جمله ویژگی های این کانتینر ها علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در سرعت ایجاد و ساخت آن، مقاومت بالای سازه و طول عمر زیاد آن است. شاید ساختن یک بنای 100 متری با روش های قدیمی و با استفاده از مصالح ساختمانی حداقل 6 ماه زمان نیاز داشته باشد. ولی احداث یک بنا با استفاده از کانتینر مسکونی موجب صرفه جویی در وقت و زمان می شود، همین امر در دنیای امروزی برای همه ی افراد از اهمیت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها