تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

در سال های اخیر خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی با رشد روز افزونی مواجه شده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۰۲

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

این افزایش تعداد دستگاه هایی که در منزل افراد است، منجر به بیشتر شدن مشکلات و آسیب هایی است که به دستگاه میرسد. بنابراین تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از کارهایی است که باید به طور تخصصی و  دوره ای انجام شود.

در اصطلاح به مراجعه متخصص تصفیه آب برای انجام عیب یابی دستگاه تصفیه آب و همچنین تعویض فیلترهای آن، سرویس دوره ای تصفیه آب گفته میشود.

در ادامه قصد داریم تا شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در دستگاه آب تصفیه کن به وجود بیاید را مطرح خواهیم کرد. در ادامه هر یک از مشکلات، در صورت امکان راه حل سریع برای حل مشکل به وجود آمده برای دستگاه تصفیه کننده آب، ارائه میشود.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

مشکلات شایع تصفیه آب

همانطور که گفتیم، دستگاه تصفیه آب خانگی به دلیل اینکه از قطعات بسیار متعددی استفاده میکند، ممکن است با مشکلات متعددی نیز دست و پنجه نرم کند. زمانی که هر یک از مشکلات زیر برای شما رخ داد، بهتر است با یک سرویس کار مجرب تماس بگیرید.

نشتی اتصالات یا هوزینگ

نشتی هوزینگ تقریباً همیشه مربوط به حلقه O شکل است. یا واشر O-ring در جایی که باید باشد نیست، یا به آسیب دیده و است دچار مشکل شده است. حلقه های اورینگ استفاده مجدد ممکن است در هنگام برداشتن محفظه برای تعویض فیلترها کشیده شوند.

نرخ جریان فاضلاب در دستگاه تصفیه

برای تعیین اینکه آیا مقدار مناسبی از محدودیت جریان برای تامین فشار نیروی محرکه را دارید، شلنگ مربوط به فاضلاب را در جایی که به زین تخلیه متصل می شود جدا کنید.

لوله باز را در یک سطل قرار دهید و سپس آب را با یک پیمانه بزرگ به مدت 30 ثانیه اندازه بگیرید. نتایج را در دو ضرب کنید. اگر از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده میکنید، ممبران شما به احتمال زیاد 50 گالن است. در صورتی که مقدار آب تخلیه شده از شلنگ فاضلاب از 200 میلی لیتر بیشتر بود، نرخ آن بیش از حد مجاز بوده و باید عیب یابی روی آن صورت پذیرد.

طعم و بوی نامناسب آب

طعم و بو عمدتاً با اجزایی از تصفیه آب مثل فیلترهایی که نیاز به تعویض دارند مرتبط است. علاوه بر آن ممکن است به دلیل خرابی مخزن یا از دست رفتن خاصیت فیلتر ممبران به وجود بیاید.

استفاده از آب چاه که ممکن است حاوی گاز محلول باشد، مانند سولفید هیدروژن یا متان (بوی تخم مرغ فاسد) باعث غلیظ شدن و افزایش بو می شود. این امکان وجود دارد که تا زمانی که از طریق فیلتر ممبران در مرحله چهار، متمرکز نشود، ندانید که مشکل سولفید هیدروژن دارید.

فیلتر پست کربن در مرحله پنج یکی از اجزایی ا ز دستگاه تصفیه کننده اب خانگی است که به طور مخصوص برای از بین بردن مواد شیمیایی نصب شده است که باعث بد شدن طعم و بوی آب میشوند.

تولید صدای زیاد از دستگاه تصفیه آب

ممکن است دستگاه شما در هنگام روشن بودن، تولید صدای بسیار زیادی بکند. این مشکل به احتمال بسیار زیاد به از پمپ شماست. پمپ دارای بلبرینگی است که با سرعت زیاد میچرخد تا بتواند آب را با فشار به داخل دستگاه تصفیه آب خانگی ببرد.

اگر پمپ در جای خود به درستی محکم نشود ممکن است با شاسی دستگاه برخورد مداوم داشته و ایجاد صدا و لرزش کند. در صورتی که پمپ در جای خود چفت شده باشد، مشکل از کلگی پمپ است. با تعویض این قطعه میتوانید مشکل را به راحتی حل کنید.

سرویس انواع دستگاه تصفیه آب

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات تصفیه آب به سراسر استان تهران است. شعبه مرکزی این شرکت در غرب تهران واقع شده است. در صورت نیاز میتوانید برای خرید حضوری به آدرس این شرکت، واقع در تهرانسر، بلوار لاله مراجعه کنید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

سرویس تصفیه آب خانگی یکی از واجب ترین کارهایی است که معمولا هر 6 ماه یکبار توسط تکنسین های تصفیه آب انجام میشود.

معمولا کارهایی که در مراجعه سرویسکار به منزل توسط تکنسین های پاکاب گستر انجام میشود، شامل موارد زیر است.

  • تعویض فیلترهای پیش تصفیه
  • تعویض فیلترهای پست کربن و مینرال در صورت نیاز
  • تعویض فیلتر ممبران در صورت نیاز
  • عیب یابی دستگاه تصفیه آب
  • هواگیری مخزن ذخیره
  • تعمیر قطعات تصفیه آب در صورت نیاز
  • و ...

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه کننده آب دارای قطعات گوناگونی است. مهم‌ترین آنها فیلتر‌های تصفیه آب است. معمولا دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس از 5 با 6 فیلتر تصفیه آب تشکیل شده است. البته برخی از آب تصفیه کن‌ها نیز به فراخور کیفیت آب منطقه یا افزودن خاصیت اضافه‌تر به آب دارای فیلتر‌های بیشتری میباشند.

این فیلتر های اضافه سبب میشوند تا ضعف های دستگاه تصفیه آب در برخی از مناطق برطرف شود یا باعث افزودن یک خاصیت مفید به آب خروجی میشوند.

شش فیلتر اصلی تصفیه آب شامل فیلتر‌های الیافی فیلتر‌های کربن و مهم‌ترین فیلتر تصفیه آب یعنی ممبران است. علاوه بر آن در مرحله آخر از یک فیلتر با سنگ های معدنی استفاده میشود که سبب افزودن مواد معدنی مفید برای بدن میشود.

 هر یک از این فیلتر ها زمان مشخصی برای تعویض دارند. مثلا زمان تعویض فیلتر سه مرحله اول تصفیه آب حدود 4 تا 6 ماه است. فیلتر ممبران بین 1 تا 2 سال و فیلتر پست کربن و مینرال بین 9 ماه تا یک سال زمان تعویض فیلتر آنها فرا میرسد.

عملکرد اصلی تصفیه کردن آب بر عهده این فیلتر‌ها میباشد. پس از مدتی هر یک از این فیلتر‌های تصفیه آب کارایی خود را از دست داده و کیفیت آب خروجی به مانند قبل نخواهد بود. این موضوع به آن دلیل است که فیلتر‌های تصفیه آب نیاز به تعویض دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها