فرمانده گارد مرزی منطقه ۳ عراق خبر داد:

آمادگی مرزبانان عراقی برای تسهیل در تردد زوار اربعین

ایلام - جام جم آنلاین؛ فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به وضعیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق، اظهار داشت: ارتباط و تعامل مرزبانی دو کشور در برقراری و تأمین امنیت مرزهای مشترک بسیار بی نظیر است و مراودات مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در عالی ترین سطح ممکن در سال های اخیر قرار داشته است.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۴۵
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛  سردار احمدعلی گودرزی در هشتمین نشست مرزی فرماندهان مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و عراق که  در شهر مرزی مهران برگزار شد افزود: ارتباط بین‌ کلانتران مرزی دو کشور طی سال گذشته تاکنون از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش داشته و در مرزهای طولانی بین ایران و عراق هماهنگی خوب و ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و پیشنهاد می‌شود در مرداد ماه نیز نشست دیگری برای تسهیل در تردد زائران برگزار شود.

وی با اشاره به عقبه فرهنگی دو کشور به ویژه از نظر تعلقات به ائمه‌ معصومین (ع)، اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) یک انقلاب مردمی برای تحقق عدالت بود که در دنیا مانندی ندارد و در این‌ نشست به لحاظ حساسیت موضوع معاونان مرزبانی جمهوری اسلامی و فرماندهان مرزبانی ایلام، کرمانشاه، خوزستان به همراه کلانتران مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، سومار، خسروی و قصرشیرین حضور دارند.

سردار گودرزی ادامه داد: تشکیل این نشست ها بین نیروهای ایرانی و عراقی موجب خشنودی دو ملت و تسهیل در رفت و آمد زائران می شود که این در نوع خود یک‌ توفیق الهی است و دشمنان از این نشست های صمیمانه و برادرانه بسیار ابراز نگرانی می کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین وزرای کشور ایران و عراق گفت: وزیر کشور عراق در نشست اخیر، قول مساعد برای حذف ویزا برای تردد ۲ هزار نفر در روز را دادند.
 
لزوم هماهنگی و هم افزایی بیشتر مرزبانان دو کشور

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر اساس پیش بینی ها، بین چهار تا پنج میلیون نفر از ایران و کشورهای مسلمان در ایام اربعین امسال به عتبات عالیات مشرف می شوند که این مهم نیازمند هماهنگی و هم افزایی بیشتر مرزبانان دو کشور است.

سردار گودرزی خواستار تشدید اقدامات کنترلی در حاشیه مرزها برای امنیت بیشتر ، فعال بودن مرزها به صورت شبانه روزی و باز شدن‌ مرز خسروی برای کمتر شدن حجم تردد زائران از مرز مهران شد.

وی در ادامه خواستار معرفی رابط به عنوان کلانتر مرز و یا جانشین کلانتر در ایام اربعین شد و گفت: مرزبانی ایران آمادگی دارد از ظرفیت پهبادها برای کنترل مرزهای دو کشور استفاده کند و اطلاعات مربوطه بین مرزبانان دو کشور تبادل شود.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه نیاز است در تردد خودروهای کاپیتاژ در مرز مهران تسهیل شود، اظهار داشت: امدادرسانی از حیث خودروهای جا به جایی و امدادرسانی به زائران بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران قربانی تروریسم و مواد مخدر در دنیا است، اضافه کرد: جموری اسلامی ایران تاکنون در این راستا بیش از چهار هزار شهید را تقدیم راه پرافتخار مبارزه با مواد مخدر کرده است.

سردار گودرزی همچنین خواستار برگزاری نشست های مشترک مرزی در مرز شلمچه، آبادان و اقلیم کردستان برای مبارزه با قاچاق اسلحه شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها