به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: طرح «نخلستان» ویژه فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آن‌ها در مدت ۶ ماه مهارت‌‌‌های فناوری اطلاعات (IT) و کسب و کارهای جدید آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: باتوجه به حضور اتباع خارجی به ویژه عراقی درحال تحصیل دردانشگاه رازی، این اداره کل در زمینه آموزش‌های مهارتی دانشجویان عراقی آمادگی کامل را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اعطای مجوز مرکز مهارت‌آموزی به دانشگاه رازی در سنوات گذشته، گفت:  در قالب طرح «کهاد» و به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان، دوره‌‌‌های آموزشی معادل ۱۸ واحد درسی و ۵۰۰ ساعت آموزش مهارتی تعریف شده و هر دانشجو مهارت‌‌‌های مرتبط با رشته دانشگاهی خود را فرامی‌گیرد.

محمدی در ادامه با اشاره به توافق سازمان آموزش فنی‌‌‌و‌‌‌حرفه‌‌‌ای کشور با وزارت علوم، گفت: علاوه بر طرح کهاد طرح دیگری با عنوان «نخلستان» ویژه فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آن‌ها در مدت ۶ ماه مهارت‌‌‌های فناوری اطلاعات (IT) و کسب و کارهای جدید آموزش داده می‌شود.

گفتنی است، اجرای طرح‌های مشترک با بخش صنعت و تامین نیروی ماهر با استفاده از آموزش‌های مهارتی مربوط به حوزه نفت وگاز و پتروشیمی از دیگر محورهای نشست با هیأت رییسه دانشگاه رازی بود.