اولین اقدام کمیسیون تحقیق و تحفص از شهرداری

درویشی: بساط دلالی میلیونی فروش قبر جمع شد

بهمن امیری مقدم در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه دولت سیزدهم دغدغه ویژه‌ای در حوزه مسکن دارد، گفت: دغدغه تامین مسکن باید دغدغه تمام مسئولین باشد و همه باید برای خانه دار شدن مردم بویژه قشر ضعیف جامعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۲۷

استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع طرح جهش تولید مسکن در استان گفت: این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تمام دستگاه ها و بویژه بانک ها در اجرای آن همکاری داشته باشند.

وی افزود: مسکن برای مردم آرامش خاطر است و همه مسئولین موظفند برای تامین آرامش مردم تلاش کنند.

امیری مقدم با اشاره به شروع اجرای طرح “جهش تولید مسکن” گفت: همه باید در این طرح پای کار بوده و همکاری لازم را داشته باشند و دستگاه های متولی در این طرح باید ظرف یک ماه مجوزهای لازم برای شروع کار را صادر کنند.

وی بر تشکیل قرارگاه “پیگیری پروژه های طرح جهش تولید مسکن” در اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد و افزود: این قرارگاه باید مشکلات طرح در سطح استان را پیگیری و رفع کرده و گزارش عملکرد و نتایج خود را به شورای مسکن استان ارائه کند.

وی فزود: همچنین نظام مهندسی در این طرح باید نظارت ویژه داشته باشد تا از ایمنی ساخت و سازها اطمینان حاصل شود.

امیری مقدم با تاکید بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران، کارگران و نیز استفاده از مصالح بومی در این طرح گفت: قابل قبول نیست زمانی که در استان پیمانکاران توانمند داریم از استان دیگر پیمانکار بیاید و نیروی کار از استان دیگر تامین شود، در حالی که تعداد بالایی از بیکاران در همین استان هستند.

وی یادآور شد: البته در این بین پیمانکارانی که مانع ایجاد کرده و با تذکر کارشان درست نمی شود باید ورودشان به پروژه های دولتی کلا ممنوع شود، چرا که این استان فرصتی برای از دست دادن ندارد و باید از پیمانکاران توانمند و با کیفیت برای انجام پروژه هااستفاده شود.

امیری مقدم تاکید کرد: باید لیستی از پیمانکاران استان تهیه شده و در اختیار سازمان هایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گیرد تا در پروژه های چنین نهادهایی هم از ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده شود.

امیری مقدم در ادامه بر همکاری دستگاه های خدمات رسان آب و برق و گاز هم در این طرح تاکید کرد و افزود: این دستگاه ها هم حتما باید همپای پیشرفت پروژه زیرساخت ها را تکمیل کنند.

امیری مقدم بر همکاری دستگاه ها در تامین زمین در این طرح هم تاکید کرد و افزود: هر دستگاهی در این زمینه همکاری کند اولویت واگذاری مسکن ساخته شده در آن اراضی با کارکنان فاقد مسکن همان دستگاه خواهد بود.

هر بانکی که در کرمانشاه تسهیلات نمی دهد باید از استان برود

استاندار کرمانشاه بر همکاری بانک ها هم در اجرای این پروژه ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر فقط بانک مسکن اقدام به پرداخت تسهیلات کرده و سایر بانک ها باید پای کار بیایند.

وی با تذکر جدی به بانک ها نسبت به عدم پرداخت تسهیلات گفت: هر بانکی که در استان تسهیلات نمی دهد باید از استان جمع کند و برود.

امیری مقدم تاکید کرد: این آخرین تذکر به بانک هاست که اگر تسهیلات ندهند و منابعشان را در استان هزینه نکنند، اجازه فعالیت به آنها نمی دهیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در این طرح بزرگ همه باید پای کار باشند، چرا که کار برای مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها