یک مقام اوکراینی شنبه اعلام کرد، گلوله‌باران نیروهای روسیه موجب انفجار مهیب در کارخانه شیمیایی "آزوت" در شهر سیویرودونتسک واقع در شرق این کشور شده است.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۱۷
به گزارش جام جم آنلاین، سرهی گایدای فرماندار لوگانسک گفت: گلوله باران نیرو‌های روسیه موجب آتش سوزی گسترده و انتشار دود در این کارخانه شده است.

رسانه‌های روسیه نیز گزارش دادند، به دنبال وقوع انفجار در شهر آودیوکا در منطقه دونتسک که یک کارخانه شیمایی دیگر در آن قرار دارد، ابر بزرگی از دود در آسمان این شهر تشکیل شده است.

سیویرودونتسک که شهر کوچکی در لوگانسک است، به کانون پیشروی روسیه در شرق اوکراین تبدیل و پس از هفته‌ها نبرد بخش‌هایی از آن تخریب شده است، با این حال مقام‌های اوکراینی می‌گویند درگیری‌های شدید در آن همچنان ادامه دارد.

سرهی گایدای فرماندار لوهانسک، اشاره‌ای به وضعیت این آتش سوزی در کارخانه‌ای که صد‌ها غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند، نکرده است.

گایدای درحالی که روز شنبه در تلویزیون اوکراین صحبت می‌کرد، گفت که درگیری‌ها در شهر سیویرودونتسک بی‌وقفه ادامه دارد.

او پیشتر گفته بود که نیرو‌های روسیه بیشتر این شهر را کنترل می‌کنند، اما نیرو‌های اوکراین کنترل کارخانه شیمیایی آزوت را در اختیار دارند.

ستادکل نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد که مدافعان اوکراین روز شنبه حمله روسیه را در بخشی از شهر سیویرودونتسک دفع کردند در حالی که درگیری در بخش‌های دیگر این شهر جریان دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها