سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.
کد خبر: ۱۳۶۹۴۶۱

در پی تصمیم دولت برای اصلاح طرح هدفمندی یارانه نقدی، مبلغ یارانه افزایش قابل توجهی یافت. یارانه از دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد تاکنون افزایش نیافته بود. در پی این اصلاحات مبالغی به حساب دریافت کنندگان یارانه نقدی واریز و مسدود شد . حالا سوال اینجاست؛ یارانه نقدی چه زمانی قابل برداشت میشود.

 

به گزارش جام جم آنلاین، «طیبه حسینی» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهارداشت: هم اکنون دو دسته از افراد هستند که یارانه اردیبهشت و خرداد ماه آن‌ها مسدود است، نخست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند، اما پس از طرح اصلاح ارز ترجیحی و بررسی‌های انجام شده از لیست دریافت کنندگان یارانه خارج شدند.

وی افزود: دسته دیگری از افراد در سال‌های گذشته یارانه دریافت نمی‌کردند و با اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی خواستار دریافت یارانه نقدی شدند و در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند و پس از آن از لیست خارج شدند بنا به دستور رییس جمهور یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد، اما مبلغ واریزی مسدود است که باید این دسته از افراد همچنان منتظر بمانند تا وزارت تعاون سامانه‌ای را که برای بررسی وضعیت این افراد در نظر گرفته معرفی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این خانوار‌ها پیش از این اعتراض خود را ثبت کردند باید در سامانه جدید وزارت تعاون، باید جزئیات اعتراض خود را وارد کنند و پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌شود که آیا مشمول پرداخت یارانه هستند یا نه و چنانچه در پایش انجام شده جزو ۹ دهک ابتدایی تشخیص داده شدند یارانه واریزی اردیبهشت ماه برای این افراد قابل برداشت است.

حسینی توضیح داد: دسته دیگری از افراد بودند که در سنوات گذشته یارانه آن‌ها قطع شده بود این افراد در صورتی که خواهان دریافت یارانه نقدی باشند باید در سامانه وزارت تعاون ثبت نام کنند و دیگر نیازی نیست که منتظر سامانه وزارت تعاون باشند چرا که پایش اطلاعات آن‌ها درحال انجام است و چنانچه تایید شود یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

برداشت یارانه خردادماه مشمولان طی روز‌های آینده اعلام می‌شود

وی درباره برداشت یارانه خردادماه افرادی که مشمول یارانه طرح مردمی سازی یارانه‌ها شدند نیز گفت: یارانه خردادماه این افراد پس از اعلام سازمان برنامه و بودجه طبق روال گذشته قابل برداشت است.


زوج‌های جدید برای دریافت یارانه چه کار کنند؟


سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخصوص افرادی که به تازگی ازدواج کردند و می‌خواهند یارانه دریافت کنند، گفت: زوج‌های جوانی که در دوره جدید خانواده‌های آن‌ها مشمول یارانه‌بگیران بودند می‌توانند با مراجعه به پلیس ۱۰+ از خانواده خود جدا شوند و از این پس یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: زوج‌هایی که خانواده آن‌ها در دوره جدید از لیست مشمولان دریافت یارانه حذف شدند و اعتراض خود را ثبت کردند باید منتظر معرفی سامانه جدید وزارت تعاون برای ثبت موارد اعتراضی باشند و پس از ثبت جزئیات اعتراض می‌توانند برای جدا کردن یارانه خود اقدام کنند.

اطلاع از وضعیت یارانه نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار موبایلی ندارد

 
به گزارش جام جم آنلاین، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد:

هموطنان گرامی

برای بررسی و اطلاع از وضعیت یارانه نیاز به نصب هیچگونه نرم‌افزار و سامانه موبایلی نیست و صرفاً سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی HEMAYAT.MCLS.GOV.IR مرجع پاسخگویی است؛ لذا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری از اطلاعات هویتی و بانکی به هیچ آدرس و یا سامانه دیگری مراجعه ننمائید.

سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخگویی به مردمی که از دریافت یارانه‌ها در طرح جدید دولت جا مانده‌اند و سایر سوالات یارانه‌ای، در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز در اختیار آحاد ملت قرار دارد.
 
جزئیات یارانه واریزی به حساب سرپرستان خانوار | یارانه واریزی کی قابل برداشت می‌شود
 
اظهارات تازه رییسی درباره پرداخت یارانه

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک‌بندی‌ها در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری به سرعت دهک‌بندی‌ها بررسی شوند و تاکید کرد که در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد.

دکتر رئیسی در ادامه «پیگیری مجدانه» را رمز موفقیت در انجام کار‌ها دانست و تأکید کرد: اگر یک تصمیم یا مصوبه به طور جدی پیگیری نشود هر قدر نیروی انسانی و بودجه به کار گرفته شود باز هم کار پیش نمی‌رود و در حد یک صورتجلسه بر روی کاغذ می‌ماند.

آیت الله رئیسی در آغاز سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) و تبیین مفهوم حدیث مشهور سلسله الذهب آن حضرت، تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین موضوع در جامعه اسلامی است و تمام پیشوایان دینی بر مسأله ولایت حقه تأکید کرده‌اند.


رئیس جمهور مهمترین عنصر در ولایت حقه را عدالت عنوان کرد، اما در عین حال اظهار داشت: حکومت و جامعه عادل تنها با وجود امام عادل در رأس جامعه شکل نمی‌گیرد و همه ارکان حاکمیت و کارگزاران نظام باید از عدالت برخوردار باشند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس خاطر نشان کرد: همه کسانی که در هر بخشی از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی خدمت می‌کنند، باید با تأسی از امام عادل خودشان عدالت‌خواه بوده و به عدالت رفتار کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها