جزئیات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۶۸۶۷۴
به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نماداده یا اینفوگرافی که در پایگاه سازمان سنجش قرارداده شده است، کنکور ۱۴۰۱ از صبح چهارشنبه ۸ تیر آغاز می‌شود و آخرین نوبت آزمون در صبح شنبه ۱۱ تیر برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
 
انتشار جزئیات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ در مجموع تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان‌های خارجی ثبت نام کرده اند. البته برخی از داوطلبان در یک گروه آزمایشی، برخی در دو گروه آزمایشی و برخی در سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند.

بیشترین آمار ثبت نام کننده متعلق به گروه علوم تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر است. همچنین تعداد زنان بیشتر از مردان ثبت نام کننده در کنکور ۱۴۰۱ است. ۶۱ درصد داوطلبان را زنان و ۳۹ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

مجموع داوطلبان کنکور سراسری

جمع داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر است که از این تعداد ۹۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۵ نفر مرد هستند.

در کنکور ۱۴۰۱ هر دفترچه‌ای پاسخنامه مجزا دارد و پاسخنامه دروس عمومی از دروس تخصصی جدا شده است.

با توجه به تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر ثبت نام کننده در کنکور ۱۴۰۱ در مقایسه با آمار ثبت نام یک میلیون و ۳۶۸ هزار نفری کنکور ۱۴۰۰، این تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر بیشتر از آمار ثبت نام در کنکور سال گذشته است و رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

داوطلبان برای کسب اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانند به پایگاه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها