درب ضد سرقت محصولی است که نمونه‌های داخلی و خارجی فراوانی از آن در بازار وجود دارد. اگر با ما همراه شوید؛ پاسخ این سوال که درب ضد سرقت ایرانی بخریم یا خارجی؟ را دریافت خواهید کرد.
کد خبر: ۱۳۶۸۳۵۴

 

درب ضد سرقت ایرانی بخریم یا خارجی؟

 

خرید درب ضد سرقت


درب ضد سرقت یک محصول ایمنی است که وظیفه اصلی آن، محافظت از ساختمان در برابر ورودهای غیرمجاز است. به همین خاطر بین فاکتورهای مختلفی که در زمان خرید این درب باید به آنها توجه کنید؛ کیفیت محصول حرف اول را می‌زند. اما اهمیت بالای کیفیت این محصولات باعث می‌شود که برخی از مصرف‌کنندگان، فریب فروشندگانی که ادعا می‌کنند محصول‌شان خارجی است و از نظر کیفی یک سر و گردن بالاتر از درب ضد سرقت ایرانی قرار دارد را بخرند.

خارج شدن واژه خارجی از دهان فروشنده ممکن است باعث شود که برخی از مشتریان تصور کنند که درب‌های تولیدی در ایران، بی‌کیفیت و نامرغوب هستند. این در حالی است که بسیاری از محصولات تولیدی در داخل کشورمان، به دلیل استفاده از روش‌های به‌روز و مدرن، قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند. درب‌های ایرانی هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت ساخت، کاملا قابل رقابت با درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی هستند.

اگر می‌خواهید از دلایل فنی این ادعا مطلع شوید؛ حتما با ما در این مقاله همراه باشید. در ادامه سعی می‌کنیم با سند و مدرک به شما ثابت کنیم که درب‌های ضد سرقت ایرانی سهند درب هیچ چیزی کمتر از درب ضد سرقت خارجی ندارند و یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات بازار هستند.


تاریخچه تولید درب ضد سرقت در ایران


در سال‌های اولیه عرضه این محصول به بازارهای جهانی، به دلیل عدم دسترسی به تکنولوژی ساخت و ماشین‌آلات صنعتی مورد نیاز، بیشتر محصولاتی که در بازار ایران به عنوان درب ضد سرقت خارجی فروخته می‌شدند؛ در کشور ترکیه تولید می‌شدند. اما کم کم همزمان با ورود تکنولوژی ساخت این محصول به کشور، افزایش تحریم‌ها و نوسانات ارز باعث شده که قیمت نمونه‌های خارجی به شدت افزایش پیدا کند و دیگر برای واردکننده عرضه این محصول به بازار به‌صرفه نباشد.

این موضوع سبب شد که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ کشور، اقدام به ورود تجهیزات مورد نیاز برای تولید درب کنند تا بتوانند محصولی باکیفیت جهانی و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسانند. تا جایی که امروزه اگر کسی به دنبال خرید یک درب ضد سرقت ارزان و باکیفیت باشد؛ خرید محصولات ایرانی به او پیشنهاد می‌شود. سلماس ارومیه خواستگاه تولید درب ضد سرقت ایرانی در کشور است.

اما در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشورمان، کارگاه‌های کوچک و بزرگ فراوانی وجود دارد که محصولات باکیفیت و مرغوبی را تولید و روانه بازار می‌کنند.
 

درب ضد سرقت ایرانی بخریم یا خارجی؟


بررسی کیفیت درب ضد سرقت ایرانی


در مورد کیفیت درب‌های ایرانی فقط کافیست به این نکته اشاره کنیم که این محصولات از نظر استانداردهای بین‌المللی در رتبه خوبی قرار دارند و به عنوان یک درب ضد سرقت استاندارد طبقه‌بندی می‌شوند. دلیل این ادعا نیز این است که بسیاری از محصولاتی که تحت لیبل ایرانی در بازار فروخته می‌شوند؛ در واقع همان درب‌های ترک هستند که در کارگاه‌های مجهز کشورمان مونتاژ و آماده مصرف می‌شوند. بنابراین از نظر ساختاری تقریبا هیچ تفاوتی بین درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی وجود ندارد.

از آنجایی که هنوز امکان تولید قطعات مختلف این محصولات مانند قفل‌های مقاوم و استاندارد در کشورمان وجود ندارد؛ وارد کردن این قطعات به صورت مجزا و مونتاژ آنها در کشور، نه تنها موجب تولیدی باکیفیت می‌شود؛ بلکه هزینه ساخت را نیز کاهش داده و سبب می‌شود مصرف‌کننده با پرداخت هزینه‌ای معقول‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی، به یک محصول استاندارد و عالی دسترسی داشته باشد. به همین خاطر امروزه دیگر خرید درب ضد سرقت خارجی به دلیل وجود نمونه‌های ایرانی ارزان‌تر و با کیفیت مشابه در بازار، برای مصرف‌کننده به صرفه نیست.


چه تفاوتی در ساختار و بدنه درب‌های ایرانی و خارجی وجود دارد؟


اسکلت کلی درب‌های ایرانی از دو بخش اصلی چهارچوب و ورق فلزی تشکیل شده است. ورق فولادی که لایه داخلی این محصول را تشکیل می‌دهد؛ تنها قطعه‌ای است که وارداتی نیست و در داخل کشورمان تولید می‌شود. ضخامت ورق فلزی که چهارچوب درب‌های ایرانی از آن تهیه می‌شود معمولا 2 میلی‌متر است و درب با استفاده از 3 لولا روی آن سوار می‌شود.

از نظر بدنه نیز تقریبا هیچ تفاوتی بین این دو محصول وجود ندارد. بیشتر درب‌های ایرانی با استفاده از MDF روکش شده با چوب طبیعی ساخته می‌شوند. روکش چوب راش ترک، گردو آمریکایی یا بلوط کانادایی طرفداران بیشتری نسبت به سایر روکش‌ها در بازار ایران دارند. البته برخی از درب‌های بسیار باکیفیت نیز با استفاده از چوب طبیعی تهیه می‌شوند و قیمت بالاتری دارند.


طرح درب‌های ضد سرقت ایرانی


از آنجایی که خریداران سلایق متفاوتی دارند؛ معمولا کاتالوگ شرکت‌های تولیدکننده درب مملو از طرح‌های متنوع کلاسیک و مدرن است. طرح‌های مدرن به طرح‌هایی گفته می‌شوند که پیچیدگی کمتر و سادگی بیشتری دارند و بدون برجستگی هستند. اما طرح‌های کلاسیک با استفاده از هنر منبت‌کاری طراحی شده و تکه‌های چوب در آنها به طور دقیق و ظریف روی درب کار گذاشته می‌شوند. وزن درب تابعی از میزان برجستگی آن است. اما میانگین وزنی درب‌های ایرانی بین 80 تا 120 کیلوگرم می‌باشد.


یراق‌آلات مورد استفاده در تولید درب‌های ضد سرقت ایرانی


یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که روی قیمت درب ضد سرقت اثرگذار است؛ کیفیت و برند یراق‌آلاتی است که برای ساخت این محصول استفاده شده است. خرید درب از تولیدکننده داخلی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید یراق‌آلات مورد استفاده در ساخت را با توجه به سلیقه خودتان انتخاب کنید.

به این ترتیب هم می‌توانید زیبایی محصول را ارتقا دهید و هم با استفاده از برندهای مطرح بازار، امنیت درب را بالا ببرید. در حال حاضر اکثر یراق‌آلاتی مانند دستگیره ثابت یا متحرک، چشمی، زنجیر، کوبه یا درکوب و روزت یا قفل پستچی که در کارگاه‌های داخلی استفاده می‌شوند ساخت کشور ترکیه یا فنلاند هستند.
 

درب ضد سرقت ایرانی بخریم یا خارجی؟


در تولید درب ضد سرقت ایرانی از چه نوع رنگی استفاده می‌شود؟


رنگ لایه نهایی درب است و تا حدود زیادی تعیین‌کننده نمای ظاهری آن می‌باشد. تولیدکنندگان معتبر در کشور، درب‌های ضد سرقت ایرانی را با استفاده از رنگ پلی اورتان رنگ‌آمیزی می‌کنند. این رنگ حاوی ترکیبات شیمیایی خاصی است که زیبایی و براقیت فراوانی به درب می‌بخشد. ضمن اینکه در برابر نور خورشید و گرد و غبار نیز مقاومت بالایی دارد.


آیا امکان سفارشی‌سازی این محصول وجود دارد؟


بله. اگر از بهترین تولیدکننده درب ضد سرقت تهران خرید خود را انجام دهید؛ امکان سفارشی‌سازی محصول و انطباق آن با سلیقه شخصی خودتان وجود دارد.

در این مدل از سفارش درب، مشتری می‌تواند تمام قطعات، یراق‌آلات، طرح و حتی جنس و رنگ درب را خودش انتخاب کند. با این شیوه خرید، نهایتا محصولی در اختیار او قرار می‌گیرد که کاملا منطبق با سلیقه شخصی مشتری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها