معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد استان یزد به‌منظور کمک به امنیت تغذیه نیازمندان، هم‌اکنون حمایت از 1000کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه را بر عهده دارد و ماهیانه 125 هزار تومان به هرکدام از آن‌ها کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۸۲۳۵

به گزارش خبرنگار جام آنلاین از یزد ، علی رادمان بابیان اینکه کمک به امنیت تغذیه نیازمندان ازجمله برنامه‌های حمایتی این نهاد است گفت: کمیته امداد استان یزد به‌منظور کمک به امنیت تغذیه نیازمندان، هم‌اکنون حمایت از 1000کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه را بر عهده دارد و ماهیانه 125 هزار تومان به هرکدام از آن‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: این نهاد سال گذشته 600کودک مبتلا به سوء تغذیه را از طریق برنامه امنیت غذایی با پرداخت 700 میلیون تومان به‌صورت شارژ بن‌کارت به‌حساب خانوار مشمول برنامه امنیت غذایی حمایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه 200 نفر از  مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد افزود:  در سال گذشته بالغ بر 260 میلیون تومان از طریق شارژ بن‌کارت به حساب خانوار مشمول به این خانواده ها کمک شده است.

رادمان با بیان اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حال انجام است گفت: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه مراقبتهای ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و تایید نیازمندی، شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ ها از جمله وظایف امداد در این طرح می باشد.

معاون کمیته امداد استان تصریح کرد: خیرین محترم نیز می‌توانند برای کمک به تهیه سبد های غذایی کودکان و مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، به مراکزکمیته امداد در سراسر استان و یا مراکز نیکوکاری محل سکونت خود مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 1811 و 36249924 تماس حاصل نمایند.

وی افزود: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها