رئیس جمهوری آمریکا که برای برای آرام کردن فضای متشنج و جامعه آسیب دیده آمریکا و ادای احترام به ۲۱ نفری که در جریان تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی جان خود را از دست دادند به تگزاس سفر کرده، در محل یادبود این حادثه با خانواده‌های قربانیان دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۸۸
به گزارش جام جم آنلاین، جو بایدن به همراه همسرش جیل بایدن، روز یکشنبه با سفر به شهر کوچک اووالد تگزاس از بنای یادبود ۱۹ دانش آموز و دو معلم کشته شده در تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی در تگزاس که هفته گذشته رخ داد، دیدن کرد.

بایدن سپس در یک کلیسای کاتولیک محلی با خانواده‌های آسیب‌دیده از حمله تگزاس، ملاقات کرد و در این دیدار مردم معترض به تجارت اسلحه در آمریکا با سر دادن شعار‌هایی از وی خواستند بحث کنترل خرید و استفاده از اسلحه را مجددا با جدیت بیشتری پی‌گیری کند.

این دومین سفر بایدن در عرض چند هفته گذشته برای آرامش بخشیدن به جامعه آسیب دیده آمریکا بود. او ۲۲ اردیبهشت نیز به شهر بوفالوی نیویورک رفته بود تا با خانواده‌های ۱۰ سیاه‌پوست که در یک سوپرمارکت کشته شده بودند، ملاقات کند.

در طول روز‌های اخیر افکار عمومی آمریکا با شدت بیشتری بر مباحث کنترل اسلحه متمرکز شده است؛ زیرا حوادث اخیر، این موضوع را دوباره در کانون توجه قرار داده است.

در حادثه تیراندازی شهر اووالد، مقامات پلیس آمریکا متهم هستند به درخواست‌های تلفنی مکرر مردم دیر پاسخ داده اند و با تعلل در اقدام، زمینه قتل این کودکان را فراهم آورده اند.

تیراندازی در تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها در مدرسه‌ای در آمریکا بعد از حادثه کنتیکت است. در حادثه کنتیکت در دسامبر ۲۰۱۲ یک مرد مسلح با حمله به دبستان سندی هوک باعث مرگ ۲۶ نفر از جمله ۲۰ کودک ۵ تا ۱۰ ساله شد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها