آمار این فصل لیگ قهرمانان اروپا را مشاهده کنید.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۳۱
تعداد بازدید : 20

به گزارش جام جم آنلاین، 14: رئال مادرید با شکست لیورپول توانست برای چهاردهمین بار قهرمانی در فوتبال باشگاهی اروپا را جشن بگیرد. از طرف دیگر، با پیروزی بازی شنبه شب، رئال در تمام 8 فینالی که در لیگ قهرمانان اروپا بوده برنده از زمین خارج شده است.

183: کریس رونالدو در دومین روز بازی‌های مرحله گروهی به رکورد 183 بازی در لیگ قهرمانان رسید و از این حیث از ایکر کاسیاس عبور کرد.

6: کارلو آنچلوتی حالا توانسته شش بار در لیگ قهرمانان پیروز شود؛ دو بار به عنوان بازیکن میلان، دو بار به عنوان سرمربی میلان و دو بار هم در قامت سرمربی رئال مادرید.

21: برای اولین بار طی 21 فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، تیم بارسلونا در مرحله حذفی حضور نداشت.

5: منچسترسیتی در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی توانست اسپورتینگ را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد که این سنگین‌ترین باخت یک تیم در مرحله یک هشتم UCL به حساب می‌آید.

100: با پایان یافتن این فصل از لیگ قهرمانان روبرت لواندوفسکی، لوکا مودریچ، فرناندینیو، مارسلو و دیوید آلابا توانستند تعداد بازی‌ های در لیگ قهرمانان را به عدد 100 برسانند.

9: پپ گواردیولا این فصل برای نهمین بار به عنوان مربی به مرحله نیمه نهایی رسید و از این حیث تنها رکودردار محسوب می‌شود.

60: لیورپول و بایرن مونیخ از لحاظ مالکیت توپ بهترین تیم‌های این دوره بودند و به طور میانگین در بازی‌ها خود 60 درصد مالکیت را در اختیار داشتند. رئال مادرید که قهرمان این فصل شد با میانگین 50 درصد در بین 32 تیم در رده سیزدهم قرار دارد.

10: کریم بنزما ستاره این فصل بود و علاوه بر اینکه با 15 گل آقای گل این فصل شد، توانست در بازی‌های مرحله حذفی 10 گل بزند و از این حیث با رکورد کریس رونالدو در فصل 17-2016 برابر شد.

22: باخت یک بر صفر بایرن مونیخ در خانه ویارئال در مرحله یک چهارم نهایی به رکورد 22 بازی بدون باخت خارج از خانه این تیم پایان داد. رکورد قبلی 16 بازی بدون باخت بود.

3: سه تیم آژاکس، بایرن و لیورپول شش بازی مرحله گروهی را با رکورد 100 درصد پیروزی پشت سر گذاشتند. این برای اولین بار است که بیش از یک تیم چنین آماری از خودش در مرحله گروهی به جا می‌گذارد.

4: در اولین روز بازی و در بازی آژاکس و اسپورتینگ که با نتیجه 5 بر صفر به سود تیم هلندی تمام شد، سباستین هالر برای تیمش به تنهایی چهار گل زد تا طی 30 سال گذشته اولین بازیکنی باشد که در نخستین بازی فصل چهار گل می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها