معمولا بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری، بدن شما ضعیف خواهد شد و احتیاج دارد آن را تقویت کنید.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، معمولا بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری، بدن شما ضعیف خواهد شد و احتیاج دارد آن را تقویت کنید.

در ادامه به شما چند روش برای بهبود بدن بعد از بیماری را خواهیم گفت.

آب معدنی بیشتری بنوشید: برای تعادل و تقویت بافت ها، بدن شما به آب نیاز دارد. بهتر است که آب غنی شده، مصرف کنید. آب معدنی غنی شده با منیزیم بهترین انتخاب است.

غذاهای پروتئینی مصرف کنید: گلبول های سفید، مدافعان اصلی سیستم ایمنی بدن ما، از پروتئین تشکیل شده اند. بهترین و ساده ترین راه این است که غذاهای غنی از پروتئین با کیفیت را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. گوشت، ماهی،مرغ و تخم مرغ سرشار از پروتئین و ریزمغذی‌های ضروری مانند آهن هستند.

کمبود ویتامین را جبران کنید: اگر دوره بیماری سختی را پشت سر گذاشته اید، قطعا سطح ویتامین‌های بدن شما مثل آهن، روی، منیزیم، کلسیم، ویتامین‌های گروه B و ویتامین D کاهش یافته ‌است و برای جبران سطح ویتامین‌ها باید بیشتر مواد غذایی حاوی ویتامین مثل میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.

مراقب میکروبیوتای خود باشید: مواد غذایی تخمیر شده مثل کفیر، پنیر و گوجه فرنگی بخورید. این‌ها حاوی پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها هستند که میکرو فلور روده را غنی می کنند و به تمام مراحل هضم شما کمک خواهند کرد.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها