روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز

سومین جشنواره ملی قرآنی «بهترین پناه» در البرز آغاز شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه :

اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان در شهرستان زرندیه

ختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان در شهرستان زرندیه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه برگزارشد. مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان شامگاه سه شنبه سوم خردادماه سال جاری در محل سالن امام علی(ع) شهر مامونیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۶۰۶

به گزارش جام جم آنلاین ساوه و زرندیه :  مراسم معنوی به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و موسسات فرهنگی قرآن وعترت شهرستان زرندیه با حضور استاد حاج مهدی قره شیخلو قاری و داور بین المللی قرآن کریم، حجه الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی(علم الهدی)حافظ کل قرآن کریم واز مدیران جامعه القرآن کشور، گروه همخوانی و مدیحه سرایی بین المللی میعاد قم، حجه الاسلام ابراهیمی امام جمعه، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و سرپرست فرمانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران مرکزی، خرقان و زاویه و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد.
حاج مهدی قره شیخلو قاری و داور بین المللی قرآن کریم،
در این مراسم ضمن تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید اظهار کرد.هدف از برگزاری مراسمات و محافل قرآنی مانوس شدن با کلام الله است که بایست عادت کنیم روزانه حداقل چند آیه از قرآن را تلاوت کرده ودر آن تدبر کنیم.
وی در ادامه افزود: اگر روزانه حداقل یک آیه از آیات نورانی قرآن را قرائت کرده و در معنای آن دقت کنیم قطعا اثرات آن را در رفتار، کردار و زندگی خود شاهد خواهیم بود.
رئیس سابق دارالقرآن کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انس با قرآن کریم، ادامه داد عمل کردن به مفاهیم قرآن قطعا موجبات زندگی سالم و دور از آسیبهای اجتماعی را رقم خواهد زد.
حجه الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی حافظ قرآن کریم هم در این محفل قرآنی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای بیت المقدس گفت: اگر نبود رشادتها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قطعا امروز نمیتوانستیم در امنیت کامل و دور از هرگونه دغدغه چنین محافل باشکوهی را برگزارکنیم. وی با اشاره به آیات نورانی قرآن، همدلی، مودت و هم افزایی را از راهکارهای مهم توسعه فعالیتهای فرهنگی بالاخص فعالیتهای قرآنی دانست.
حجه الاسلام علم الهدی با تاکید بر تدبر در قرآن افزود: ما فعالان قرآنی همگی می بایست عامل به قرآن باشیم که مردم جامعه شاهد تفاوتهای چشمگیری در این قشر باشند.
احمدجوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره قرآنی تبیان شهرستان زرندیه هم در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهرگفت: دبیرخانه اولین جشنواره قرآنی تبیان باهدف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی در بین فعالان قرآنی شهرستان از اواخر دیماه سال گذشته با تهیه و توزیع فراخوان جشنواره فعالیت خود را آغاز و در ادامه مسابقات جشنواره در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و بیست وپنج جزء و مفاهیم سوره احزاب از کتاب نسیم حیات در بخش خواهران و برادران بصورت شهری در شهرهای مامونیه، پرندک، زاویه و خشکرود برگزار گردید.
وی افزود در این مرحله بیش از ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و فعالان قرآنی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند.
دبیراولین جشنواره قرآنی تبیان ادامه داد: بیش از یکصدو پنجاه نفر از منتخبین مرحله اول اردیبهشت ماه سال جاری در مرحله دوم(شهرستانی) باهم به رقابت پرداختند که پس از بررسی آراء هیات داوران جشنواره متشکل از خانمها دره گرگی، میرگلوبیات، شفیعی و آقایان صفری و طاهر، چهل وهفت نفر از قرآن آموزان در رشته ها و سطوح مختلف بعنوان نفرات برتر جشنواره معرفی شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره با اهداء لوح و مبالغ نقدی مورد تقدیر قرار میگیرند.
گفتنی است علاوه بر سخنرانی حجه الاسلام ابراهیمی امام جمعه، اجرای سرود سلام فرمانده توسط دهه نودیهای حاضر، مسابقه حضوری، تقدیراز فعالان و خادمان قرآنی و برنامه های متنوع و جذاب توسط گروه همخوانی و مدیحه سرایی میعاد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها