بازار بزرگ شمسه در قلب شهر قم که قرار بود به یکی از مراکز خرید مهم شهر قم تبدیل شود برخلاف صحب‌های مسئولان و پیش بینی‌های صورت گرفته و حتی پس از واگذاری بیش از ۸۰۰ باب مغازه اما هنوز در عمل نتوانست به این مهم دست یابد.
کد خبر: ۱۳۶۷۴۱۷

اولویت کسبه این مرکز که دو طبقه فوقانی پارکینگ زائر را شامل می‌شوند؛ مسافران و زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) هستند ولی در طی سه سال گذشته و خصوصا یک سال و نیم اخیر با شیوع کرونا کاسبی آن‌ها عملا تعطیل شده است.
شروعی بدون افتتاحیه!
بر اساس اظهارات کسبه، فاز اول این مرکز خرید بیش از ۷ سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته اما هنوز خبری از افتتاحیه نیست که نشان می‌دهد تصمیم گیرندگان شهر تصمیم جدی برای راه اندازی این مرکز نداشته اند.

برخلاف تبلیغات زیادی که در زمان آغاز فروش مغازه‌‎های این مرکز می‌شد، در سال‌های اخیر این مرکز خرید مورد بی‌مهری قرار گرفته که همین موضوع نارضایتی شدید کسبه را به دنبال داشته است.
از سوی دیگر موضوع مهم دیگری که در این مرکز خرید نارضایتی کسبه را به همراه داشته و بسیاری از کسبه نیز به آن معترض هستند، مساله نارضایتی از فعالیت های هیئت مدیره است.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که این مرکز با داشتن پارکینگ مجهز و دسترسی آسان می‌تواند به یکی از قطب‌های خرید شهر قم و حتی استان‌های مرکزی تبدیل شود که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر قم می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.
به هر حال ورود میلیون‌ها زائر در طول سال به شهر قم می‌تواند این مرکز را به یکی از مهم‌ترین مراکز خرید استان تبدیل کند که می‌تواند موجب پیشرفت استان قم شود البته اگر اراده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد؛ چرا که هنوز بسیاری از تعهدات فروشندگان و مجریان این طرح عملی نشده و حتی پله‌های برقی خریداری شده نیز نصب نشده است.
یکی دیگر از از چالش‌های مهم کسبه بازار شمسه عدم حضور زائران است.
کسبه این بازار با وجود هزینه‌های بالا، اما هنوز آن طور که باید مورد استقبال زائران قرار نگرفته‌اند، البته در این زمینه آمادگی اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه مانند قراردادن نیمکت برای استراحت زائران و یا قرار دادن ویلچر برای افراد مسن برای انتقال تا پای پله‌های برقی در صورتی که زائران از داخل بازار به سمت حرم مطهر عبور کنند، را دارند.
اما وجود مشکلاتی از جمله قطعی برق، استعمال دخانیات، نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی، مجهز نبودن نمازخانه و برخی از مشکلات دیگر که شاید با مدیریتی قوی و مناسب به راحتی رفع شود، اصلی‌ترین دلایل عدم رونق این بازار بزرگ هستند.
البته در این زمینه نقش هیئت مدیره بازار شمسه نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است که می‌توانند با برگزاری جلسات با شهرداری و برخی ارگان‌های دیگر برخی از این مشکلات را حل و فصل کنند.
به گفته برخی کسبه پشت آسانسورهای پاساژ به محل مصرف دخانیات یا بعضا تجمع افراد بیگانه تبدیل شده است.
 ضمن پیگیری برخی معاملات متوجه این موضوع شدیم که برخی از مشاورین املاک مستقر در مجتمع واحدها را بصورت شخصی با سربرگ و لوگو مجتمع بدون هیچ هماهنگی خرید و فروش می‌کنند که به اذعان مدیر اجرایی هنوز بساط این موضوع در این مجتمع جمع نشده است.

لازم به ذکر است به گفته فعالان این بازار راکد مانده تقریبا تمام واحدها و ملک‌های مجتمع بدون سند می‌باشند که مسیولین در پیگیری و تحویل سند به مالکین هیچ اقدامی نکرده و فقط یک برگ با عنوان قرارداد به مالکین تحویل داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها