مرد میانسال بر سر معامله ضایعات با مردان افغان درگیر شد و توسط آنها به قتل رسید. دو نفر در این رابطه بازداشت شده و یکی از متهمان به افغانستان گریخته است.
کد خبر: ۱۳۶۷۰۲۶

صبح بیست‌وسوم فروردین امسال کارگران شهرداری تهران در فضای سبز بزرگراه شهید خرازی در غرب تهران جسد مرد میانسالی را پیدا کردند.

با گزارش ماجرا به پلیس و شروع تحقیقات مشخص شد مقتول براثر ضربه‌های چاقو به گردنش و ضربه‌های سنگ به سرش به قتل رسیده است.

با دفترچه بیمه‌ای که مقتول همراه داشت هویت مرد ۶۲ساله فاش شد. خانواده‌اش شناسایی شده و در تحقیقات از آنها معلوم شد وی صافکار بوده و در غرب تهران زندگی می‌کرده است. آن شب برای رفتن به خانه از محل کارش خارج و روز بعد جسدش پیدا شد. قاتل، خودروی وانت او را سرقت کرده بود.

ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات متوجه شدند مقتول در زمینه خرید و فروش ضایعات نیز فعالیت داشته است.

همین سرنخ کافی بود که احتمال دهند شاید او با افرادی در جریان معامله‌های کاری اختلاف پیدا کرده و به قتل رسیده باشد. با گذشت بیش از یک ماه از این قتل، خودروی سرقتی مقتول هنگام گشتزنی در جنوب‌شهر توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

دو مرد تبعه افغانستان که سرنشینان خودرو بودند بازداشت و در تحقیقات مدعی شدند خودرو را خرید‌ه‌اند اما نتوانستند برای صحت گفته‌هایشان مدارک محکمه‌پسند ارائه دهند. همچنین معلوم شد آنها با مقتول، معامله فروش ضایعاتی داشته‌اند.

با کشف این سرنخ‌ها، متهمان به قتل اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: من و همدستم و یکی دیگر از هموطنانم که به افغانستان گریخته، ضایعات جمع کرده و می‌فروختیم. با مقتول هم در جریان معامله ضایعات آشنا شدم اما بعد از مدتی اختلاف‌مالی پیدا کردیم. وقتی مشکل حل نشد، تصمیم گرفتیم از او انتقام بگیریم. آن شب با مرد ایرانی تلفنی حرف زدم و گفتم ضایعات برای فروش دارم و با این بهانه او را به پاتوق‌مان کشاندیم. همدستم که بازداشت شده، در محل کشیک می‌داد و من و شریکم که فرار کرده سراغ مرد ایرانی رفتیم. درباره اختلاف مالی‌ای که داشتیم حرف زدیم که دعوایمان بالا گرفت. من و همدست فراری‌ام، مرد ایرانی را به‌شدت کتک زدیم، بعد دونفری با چاقو، گلویش را بریدیم. بعد جسد را در بزرگراه خرازی انداختیم. فکر می‌کنم ضربه‌های سنگ زمانی که او را در حاشیه جاده رها کردیم، به سرش
خورده است. همدستم در کشتن راننده از ترس به افغانستان گریخت و من با خودروی وانت سرقتی مقتول بار و اموال ضایعات جابه‌جا می‌کردم.

محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف متهمان، تحقیقات برای بازداشت دیگر متهم پرونده که فراری است ادامه دارد. این در حالی است که خانواده مقتول برای عاملان جنایت درخواست قصاص کرده‌اند.

حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها