رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بخش زاویه برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش زاویه به ریاست حجه الاسلام والمسلمین یوسف عطاء الهی در محل دفتر جمعه زاویه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۶۵۲

به گزارش جام جم آنلاین زرندیه : حجه الاسلام عطاء الهی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش زاویه در این جلسه که با دستور جلسه بررسی وضعیت فضای مجازی در بخش زاویه باحضور شالیان بخشدار، جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی، فرهمند مدیرآموزش و پرورش، ضیایی شهردار و سلیر اعضاء برگزار شده بود گفت: فضای مجازی شبیه یک شمشیر دو طرف تیز و بران است که یک طرف آن به سمت و ضرر ماست و طرف دیگر آن به سمت دشمن است، یعنی هم میتوان به عنوان تهدید قلمداد شده و هم به عنوان فرصت از آن استفاده کرد‌ امام جمعه بخش زاویه ادامه داد: دشمن در میدان جنگ در فضای مجازی هیچ محدودیتی و هیچ خط قرمزی را رعایت نکرده است. و قاون این فضای مجازی از قانون جنگل بدتر شده است. لذا باید مراقب تهاجم دشمن در این فضا بود که غفلت از آن موجب فساد جامعه و کساد بازار عقل و دین خواهد شد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و دبیر شورای فرهنگ عمومی بخش زاویه هم در این جلسه گفت: بالا بردن سطح سواد رسانه ای در جامعه مقوله ای است که باید بیستر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد یکی از مهمترین ویژگیهای شبکه های اجتماعی در این است که به محلی برای اشتراک گذاری اخبار،  اطلاعات و دانش تبدیل شده است. اما تنوع کاربران و دانش و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده بسیار زیاد است.

از اینرو میتوان به شبکه های اجتماعی از دو منظر تهدید وفرصت نگریست. وی مدیریت واحد مسائل فرهنگی بویژه فضای مجازی را مهمترین راهکار مقابله با آسیبهای موجود دانست.

انتخاب مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بخش زاویه و ۴ نفر از افراد شاخص فرهنگی هنری بخش برای عضویت در این شورا در این جلسه انجام شد.

در ادامه مقرر گردید در جلسه ای در دفتر امام جمعه با حضور امام جمعه و بخشدار در خصوص مشکلات موجود در بعضی از کانالها و گروههای شبکه اجتماعی فعال در بخش با مدیران آنها صحبت و تذکرهای لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها