کارشناس سازمان هواشناسی از فعال بودن همزمان سامانه بارشی و خیزش باد شدید خبر داد و گفت: امروز بیش از ۱۳ استان از جمله البرز و تهران درگیر سامانه خیزش گرد و خاک و آلودگی هوا خواهند بود.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، «کبری رفیعی» امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت آب‌و هوا گفت: به دلیل فعال بودن سامانه وزش باد شدید، امروز گرد و خاک و افزایش شاخص آلودگی جنوب همدان، مرکزی، قم، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و نیمه شرقی یزد را در بر می‌گیرد.

وی توضیح‌داد: از مخاطرات این سامانه احتمال اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک، احتمال آسیب به ساز‌های موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاعات اعلام شده است.

رفیعی افزود: سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد برون شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم سمپاشی باغات و مزارع توصیه کرده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سامانه دوم نیز فعالیت سامانه بارشی است که از روز گذشته آغاز شده است و تا روز جمعه ادامه دارد.

رفیعی بیان‌داشت: نوع مخاطره این سامانه بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه‌داد: منطقه اثر این سامانه برای امروز استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: همچنین فردا (چهارشنبه) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال خراسان رضوی و روز پنجشنبه شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی درگیر این سامانه خواهند بود.

وی گفت: روز جمعه نیز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان سامانه بارشی فعال است.

رفیعی ادامه داد: اثر مخاطره احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات اعلام شده است.

وی یادآور شد: نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل از اواخر وقت امروز تا پنجشنبه، وزش باد و خیزش گردوخاک دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های جنوب کشور، خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز از امروز تا پنجشنبه مواج و متلاطم است که با توجه به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا سه متر فعالان دریایی باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها