استاندار همدان گفت: دولت از برنامه‌ها و طرح‌های علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان حمایت می‌‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۶۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، جدای از وظایف اداری و سازمانی، یک امر اعتقادی و دینی است که انجام و اجرای آن واجب است.

استاندار همدان با بیان اینکه بر پیروان تشیع علوی واجب است که مقابل منکر بایستد و معروف را نیز توصیه و تبلیغ کند، افزود: گسترش منکرات در جامعه موجب، از بین رفتن وحدت، یکپارچگی و انسجام امت اسلامی و دینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دینی و اعتقادی ما با دروغ، تهمت و غیبت، هیچ سازگاری و سنخیتی ندارد، بیان کرد: بی‌توجهی به مبانی دینی، تظاهر، خودنمایی، کنار گذاشتن حُجب و حیا در جامعه سبب رنجش مومنان، خانواده‌های معظم شهدا و افراد فعال در عرصه تعالی بخشی به احکام اسلامی و اجرای قرآن می‌شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با استفاده از روش‌های نوین، علمی اعتقادی و توجه به مبانی دینی و آموزه‌های قرآن، انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید، برخورد قهری با منکرات با روش احسن باشد که موجب پذیرش و مجاب شدن فرد شود، عنوان کرد: باید با پرهیز از تقابل، راه صحیحِ احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پیش رفت تا به نتایج مطلوب دست یافت.

وی گفت: طبق گفته بزرگان و علمای دینی در جاهایی که احساس می‌کنید امر به معروف اثر بخش نیست و اثر معکوس دارد، باید این فریضه واجب را کنار گذاشت.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: می‌توان هنگام دیدن یک منکر در جامعه با تظاهر و رفتار فردی، نسبت به این موضوع اعلام بیزاری و یا رفتار روشنگرانه کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از برنامه‌ها و شیوه‌های نوین و علمی_اعتقادی برای مقابله و مبارزه با منکرات در سطح جامعه استفاده شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای انجام و اجرایی گردد که منجر به نتیجه مطلوب شود.

وی در ادامه گفت: از برنامه‌ها و طرح‌های علمی و مطالعه شده‌ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان حمایت می‌شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: دولت حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و در این راستا مجموعه استانداری آماده پشتیبانی لجستیکی و نیروی انسانی به منظور منطبق شدن فضای همدان با فضای معنوی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها