سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست عالیرتبه شورای امنیت:

تحریم های سازمان ملل نباید امنیت غذایی جهانی را به خطر بیندازد

به گفته محققان، افراد جوانی که برای تامین هزینه غذا مشکل دارند، در آینده با خطر ابتلا به دیابت روبه‌رو می‌شوند که احتمالاً به دلیل اثرات طولانی‌ مدت خوردن غذای ارزان‌تر و کم‌مغذی است.
کد خبر: ۱۳۶۶۱۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، این نتیجه گیری محققانی است که داده‌های حدود ۴۰۰۰ نفر را از مطالعه ملی سلامت نوجوانی تا بزرگسالی در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند.

این مطالعه نشان داد که بین سنین ۳۲ تا ۴۲ سالگی، میزان دیابت در میان افرادی که در سنین ۲۴ تا ۳۲ سالگی ناامنی غذایی را گزارش کرده بودند بیشتر از افرادی بود که در آن سنین مشکل غذایی نداشتند.

«کاساندرا نگوین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی واشنگتن، می‌گوید: «ما مشاهده کردیم کسانی که خطر ناامنی غذایی را در سنین جوانی تجربه کرده‌اند، بیشتر در بزرگسالی به دیابت مبتلا می‌شوند.»

محققان خاطرنشان کردند تحقیقات قبلی ناامنی غذایی را با برخی از مشکلات سلامت مانند دیابت، چاقی و فشار خون بالا مرتبط می‌دانستند، اما این مطالعه ارتباطی را در طول زمان نشان داد که نشان‌دهنده یک رابطه علت و معلولی است.

دلایل دقیق ارتباط بین ناامنی غذایی و افزایش خطر ابتلاء به دیابت نامشخص است، اما تحقیقات قبلی نشان داده است که ناامنی غذایی اغلب منجر به تغذیه بد و نامناسب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها