امداد گران هلال احمر اولین گروه هایی هستند که بر سر صحنه حادثه حاضر می شوند/ هلال احمر کرمانشاه جز استانهای خوب در امداد هوایی است

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ دکتر فرزین معتمدی « مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه » ضمن تبریک یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر در کشور، اظهار کرد: در سال ۱۳۰۱ جمعیت هلال احمر با نام شیروخورشید در ایران نامگذاری شد.

دکتر معتمدی با اشاره به اینکه هلال احمر کرمانشاه ‌‌جز استانهای خوب در امداد هوایی است، افزود: از ابتدای سال تاشب گذشته ۱۳۴مورد حادثه به هلال احمر گزارش شده که ۳۴مورد آن مربوط به کوهستان بوده، ۹ مورد حادثه شهری، یک مورد کولاک برف، ۱۱ مورد خدمات حضوری و… که در این رابطه ۳۶۳ نفر مجروح شده اند،۷۶ مورد رها سازی خودرو بوده، پنج صوتی پرواز بالگرد داشته ایم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با توجه به محدودیت بودجه به واسطه تحریمها در ادامه گفت: خوشبختانه وضعیت انبارهای هلال احمر استان مطلوب است تا چنانچه حادثه ای پیش آید آمادگی کامل خدمات رسانی را داشته باشیم.

معتمدی از اعزام ۱۷۱ مورد اعزام آمبولانس از ابتدای سال خبر داد و افزود: به جهت دغدغه هزینه پرداخت بیماران کم توان مشکلات مالی این عزیزان از ۲۰۰هزار تومان تا پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان پرداخت شده است.

تعدادی از انبارهای هلال احمر به خارج از شهر هدایت شده:
معتمدی در ادامه با اشاره به اینکه ممکن است زیر ساختمان‌های شهری به جهت حوادث آسیب ببیند، گفت: ما تعدادی از انبارها را به خارج از شهر هدایت کرده‌ایم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ضمن تشکر از یاری خیران، هلال احمر استان را جزء استانهای برتر در جذب کمکهای خیرین عنوان کرد و افزود: شماره حساب های بانک ملت۴۹۷۸۶۴۵۴۵۱ _ بانک ملی ۹۹۹۹۹ و شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۸۵۰۸۰۲۰ برای اطلاع عزیزانی که قصد کمک در خرید ویلچر و دیگر تجهیزات پزشکی برای هلال احمر را داشته باشند را اعلام کرد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ توانستیم پنج مرحله توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کنیم و به صورت رایگان دوره تزریقات و پانسمان را برای علاقه‌مندان داشته ایم.
معتمدی تعداد خانه های هلال در استان را ۳۱۸ خانه هلال عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از داوطلبین خدمات عام المنفعه به نیازمندان می دهند و اولین تیم بر سر صحنه حادثه هستند./ رحمانی