رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت:

هفت مورد آزادسازی اراضی ملی در بروجرد انجام شد

رییس کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر اینکه دادستان‌های استان توجه ویژه به موضوع حفظ حقوق عامه داشته باشند گفت: دستگاه قضایی استان با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۷۱

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز دوشنبه در بازدید از حوزه قضایی بیجار اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه حفاظت از اراضی ملی انجام شد و با نظارت جدی دادگستری کردستان، سال گذشته بیش از 810 هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بیش از 284 میلیارد تومان رفع تصرف شده و از ید متصرفین خلع شد.

وی با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است، افزود: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند ، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: از 810 هکتار اراضی رفع تصرف شده، نزدیک به 756 هکتار مربوط به منابع طبیعی ، 39 هکتار مربوط به راه و شهرسازی ، 9 هکتار مربوط به جهاد کشاورزی و 6 هکتار مربوط به اداره اوقاف بود.

وی ضمن ابراز رضایت از کاهش موجودی پرونده شعب شهرستان بیجار تاکید کرد: موجودی متعارف شعب حفظ شده و موجودی شعب نامتعارف کاهش یابد.

حجت الاسلام حسینی رضایت مردم در میزان سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها را مناسب توصیف کرد و افزود: صدور آرای متقن صادره توسط قضات در رضایت عمومی از دستگاه قضایی نقش انکارناپذیری دارد و قضات باید با جدیت به این موضوع توجه کنند.

رییس کل دادگستری استان کردستان بر استفاده قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها تاکید کرد و ادامه داد : کاهش جمعیت کیفری به هر قیمتی نباید اتفاق بیافتد اما محکومینی که امکان استفاده نهادهای جایگزین حبس را دارند باید حتی الامکان به زندان نروند.

حجت الاسلام حسینی در معیت معاونین خود ضمن حضور در دادگستری شهرستان بیجار از واحدهای مختلف این حوزه قضایی بازدید و با قضات این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها